ایراد ساختاری ادارات برای حمایت از عرصه تبلیغ دین


ایراد ساختاری ادارات برای حمایت از عرصه تبلیغ دین

قم- مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد گفت: ایرادات ساختاری ادارات در حمایت جدی از عرصه تبلیغ یکی از مشکلات در عرصه‌های تبلیغی است و ما به عنوان یک نیروی تخصصی تبلیغ، این عدم حمایت را احساس می کنیم.

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات طلاب در فضای تبلیغ گفت: یکی از مشکلات طلاب در عرصه‌های تبلیغی، ایرادات ساختاری ادارات در حمایت جدی از عرصه تبلیغ دین است و ما به عنوان یک نیروی تخصصی تبلیغ، این عدم حمایت جدی را احساس می‌کنیم.

مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد، عدم آشنایی تخصصی بعضی طلاب را از دیگر مشکلات عرصه تبلیغ دانست و افزود: برای رفع این مانع، طلاب احتیاج به آموزش تخصصی دارند و باید در این زمینه به کسب مهارت بپردازند.

وی به جایگاه نیروهای تبلیغی اشاره کرد و گفت: عدم هویت این نیروها و نداشتن جایگاه مشخصی در اجتماع یکی دیگر از موانع تبلیغ است و متأسفانه به عرصه تبلیغ با نگاه سطحی می‌نگرند؛ به عنوان مثال گاهی فکر می‌کنند که یک طلبه بخاطر اینکه فعالیت و کاری نداشته، به عرصه تبلیغ وارد شده است در حالی که ما با عشق و با توجه به ضرورت تبلیغ، به این عرصه وارد شده‌ایم.

حجت‌الاسلام خوئینی عدم شبکه سازی و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه تبلیغ را از دیگر موانع ورود طلاب به عرصه تبلیغ دانست و افزود: ما نیازمند یک برنامه‌ریزی و طراحی عملیات دقیق و چشم‌انداز ۵ ساله هستیم تا بتوانیم در پایان این برنامه شاهد یک حرکت بزرگ و تأثیرگذار در عرصه تبلیغ باشیم.

مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد به لزوم هماهنگی بین ادارات و ارگان‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: این هماهنگی بین ادارات در حال شکل‌گیری است و در این زمینه لازم است که نهادهای مرتبط، به طراحی چشم‌انداز و تربیت نیرو بپردازند و در عرصه تبلیغی به نیروها اهمیت و ماهیت داده شود.

وی با اشاره به مسئولیت نهادهای حوزوی در این موضوع گفت: نهادهایی مثل دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، معاونت تبلیغ حوزه علمیه در این زمینه نقش مهم و اولیه را دارند و نهادهای فرهنگی مثل تشکل فراگیر تبلیغی و سایر نهادها مثل سپاه پاسداران باید ظرفیت‌های خود را در این زمینه به کار بگیرند.


حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات طلاب در فضای تبلیغ گفت: یکی از مشکلات طلاب در عرصه‌های تبلیغی، ایرادات ساختاری ادارات در حمایت جدی از عرصه تبلیغ دین است و ما به عنوان یک نیروی تخصصی تبلیغ، این عدم حمایت جدی را احساس می‌کنیم.

مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد، عدم آشنایی تخصصی بعضی طلاب را از دیگر مشکلات عرصه تبلیغ دانست و افزود: برای رفع این مانع، طلاب احتیاج به آموزش تخصصی دارند و باید در این زمینه به کسب مهارت بپردازند.

وی به جایگاه نیروهای تبلیغی اشاره کرد و گفت: عدم هویت این نیروها و نداشتن جایگاه مشخصی در اجتماع یکی دیگر از موانع تبلیغ است و متأسفانه به عرصه تبلیغ با نگاه سطحی می‌نگرند؛ به عنوان مثال گاهی فکر می‌کنند که یک طلبه بخاطر اینکه فعالیت و کاری نداشته، به عرصه تبلیغ وارد شده است در حالی که ما با عشق و با توجه به ضرورت تبلیغ، به این عرصه وارد شده‌ایم.

حجت‌الاسلام خوئینی عدم شبکه سازی و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه تبلیغ را از دیگر موانع ورود طلاب به عرصه تبلیغ دانست و افزود: ما نیازمند یک برنامه‌ریزی و طراحی عملیات دقیق و چشم‌انداز ۵ ساله هستیم تا بتوانیم در پایان این برنامه شاهد یک حرکت بزرگ و تأثیرگذار در عرصه تبلیغ باشیم.

مدیر گروه جهادی تبلیغی رشد به لزوم هماهنگی بین ادارات و ارگان‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: این هماهنگی بین ادارات در حال شکل‌گیری است و در این زمینه لازم است که نهادهای مرتبط، به طراحی چشم‌انداز و تربیت نیرو بپردازند و در عرصه تبلیغی به نیروها اهمیت و ماهیت داده شود.

وی با اشاره به مسئولیت نهادهای حوزوی در این موضوع گفت: نهادهایی مثل دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، معاونت تبلیغ حوزه علمیه در این زمینه نقش مهم و اولیه را دارند و نهادهای فرهنگی مثل تشکل فراگیر تبلیغی و سایر نهادها مثل سپاه پاسداران باید ظرفیت‌های خود را در این زمینه به کار بگیرند.

کد خبر 5157218

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!