افزون بر 242 میلیون ریال کالای غیرمجاز در اردبیل کشف شد


افزون بر 242 میلیون ریال کالای غیرمجاز در اردبیل کشف شد

اردبیل- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کشف و ضبط محموله‌های الکل، کود، آرد و گوشت مرغ با ارزش افزون بر 242 میلیون ریال در عملیات‌هایی جداگانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، یوسف شهباززاده روز چهارشنبه در این زمینه گفت: گروهی متشکل از پلیس امنیت اقتصادی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و جلوگیری از عرضه کالاهای تقلبی و غیربهداشتی در قالب گشت مشترک از واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده و الکل بازرسی کردند.

وی بیان کرد: مقداری الکل در دبه‌های ۲۰ لیتری فاقد هویت و هرگونه مارک در جریان این بازرسی از واحدی کشف و ضبط گردید که در بطری‌های کوچک با مارک آرتاکل روانه بازار می‌شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه واحد مذکور فاقد هرگونه پروانه بهره‌برداری و تولیدی بود، افزود: با توجه به احراز تخلف تقلب با ارزش ۶۳ میلیون ریال برگ گزارش بازرسی تکمیل و پرونده مورد نظر به تعزیرات حکومتی استان فرستاده شد.

وی اظهار کرد: همچنین این گروه در جریان بازرسی از یک انبار در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از احتکار و عرضه خارج از شبکه تعداد ۳۰۰ کیسه کود اوره احتکاری با ارزش ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را کشف و پرونده متخلفان را به تعزیرات استان اردبیل ارجاع دادند.

شهباززاده اضافه کرد: ۷۷ کیسه آرد نیز با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، سازمان اطلاعات سپاه و همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از یک دستگاه نیسان کشف و توقیف گردید.

به گفته وی، در این زمینه برگ گزارش بازرسی با عنوان تخلف خرید برخلاف ضوابط با ارزش ۱۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تنظیم و برای رسیدگی به مراجع قانونی ذی‌ربط فرستاده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه نیز از توقیف یک دستگاه کامیون حامل مرغ کشتار روز خبر داد که قصد خروج از این استان را داشت.

وی تشریح کرد: محموله مرغ توقیف شده به نزدیکترین فروشگاه عرضه مرغ در مرکز استان انتقال یافت و با بهای ۲۰۴ هزار ریال به مصرف‌کنندگان عرضه شد.

شهباززاده از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق، اخفا و امتناع از توزیع کالا را در مرکز استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق