آغاز نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از بیستم اسفند


آغاز نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از بیستم اسفند

کرمان - ایرنا - فرماندار کرمان با بیان اینکه نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از بیستم اسفندماه سال جاری به مدت یک هفته آغاز می شود، گفت: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی نیز می توانند از شانزدهم فروردین‌ماه 1400 ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایرنا ، علی بابایی روز چهارشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: دستورالعمل و اطلاعیه‌های نام نویسی داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر و روستاها به بخشداران اعلام شده و از بیستم اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها آغاز و از شانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در سال آینده برگزار خواهد شد اظهار داشت: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری در شهرستان کرمان نداریم اما هم‌زمان شدن ۲ انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری حجم کار را بالا می برد.

فرماندار کرمان ادامه داد: در شرایط کنونی چهار موضوع در اولویت کار ما قرار دارد و سلامت مردم و موضوع بیماری کرونا، گسترش ویروس جهش‌یافته انگلیسی، واکسیناسیون و ایجاد امیدی که در مردم به‌وجودآمده است.

وی گفت: دومین بحث، شرایط نامناسب اقتصادی و معیشت مردم است لذا باید در نظر داشته باشیم دشمن برای ایجاد اختلال در نظم برگزاری انتخابات برنامه ریزی می کند و می داند اگر نتواند از این مهلت مانده تا انتخابات استفاده کند دیگر چنین فرصتی را به دست نخواهد آورد پس تمام تلاش خود را خواهد کرد که همراهی مردم را از انتخابات حذف کند.

وی افزود: البته مردم اعتقادات و دین و مذهب خود را به کسی نمی‌فروشند اما در زمانی‌که خیلی فشار وارد می شود عده‌ای از شرایط استفاده می‌کنند و افزایش بی‌رویه برخی قیمت‌ ها و چندین مرحله گران شدن برخی اجناس از ابتدای سال سبب فشار مضاعف بر مردم و اقشار آسیب پذیر شده است.

بابایی افزود: سومین بحث امنیت مردم و جامعه است چه امنیت جانی و مالی و چه روانی حاصل خون شهدا این امنیت را به وجود آمورده و باعث شده که امروز ما بتوانیم دور هم اینجا بنشینیم و تصمیم بگیریم لذا ما هم باید برای حفظ خون شهدا و برای حفظ نظام تلاش کنیم و البته همراهی مردم در این خصوص در درجه اولِ اهمیت قرار دارد و باید بدانیم یک راه حفظ نظام کمک به معیشت مردم است کوتاهی برخی از ما باعث سخت تر شدن وضعیت معیشت مردم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چهارمین موضوع انتخابات است و حرکت جدی، مهم، هدفمند، اجتماعی و سیاسی که باید در شرایط فعلی به بهترین نحو برگزار شود فارغ از این‌که چه کسی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود بسیاری در دنیا چشمشان دنبال این است که ایران چه خواهد کرد چگونه انتخابات را برگزار خواهد کرد.

فرماندار کرمان گفت: اولین بحث در انتخابات، مشارکت مردم است لذا از معایب یا ایراداتی که در انتخابات های گذشته وجود داشته باید درس بگیریم و آنها را اصلاح کنیم و در شهر کرمان زمزمه‌ها و بحث‌های انتخاباتی آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در انتخابات شوراها وجود دارد گفت: در روستاها بعضاً به دلیل نبود جمعیت ساکن، افرادی را خارج از روستا به آن منطقه آورده و جمعیتی سوری برای آن ایجاد می کنند.

بابایی اضافه کرد: امام راحل بارها تحکیم نظام را مشروط به حضور و مشارکت مردم دانستند. در بحث انتخابات مهم‌ترین بحث سلامت آن است. تدابیری که رهبری در بحث انتخابات در شرایط و برهه های حساس داشتند همیشه سبب حرکت و حضور مردم شده‌است. و سبب شد مردم پررنگ‌تر بیایند حضور جدی و مشارکت گسترده آنها، سبب استحکام بیشتر نظام و سربلندتر شدن آن خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت هر کس در انتخابات رأی بیاورد کسانی که به ایشان رأی داده اند و کسانی که به هر نحو سبب انتخاب او شده اند هم در تصمیمی که توسط او در دولت یا مجلس یا شورا گرفته می شود شریک هستند. لذا دقت کنیم ایمان و آخرت خود را فدای انتخابات نکنیم.

وی ابراز داشت: هرچند در تامین ماشین و نیرو و تجهیزات، مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد ولی باید همت کنید.

بابایی ضمن پرهیز دادنِ دست اندرکارانِ انتخابات از برخوردها سیاسی اظهار داشت: در برخوردهای سیاسی و جلسات با احزاب و گروه‌ها باید رعایت عدالت شود و رویکرد سیاسی شما در عملکردتان نباید نمود داشته باشد تا شبهه‌ای ایجاد نشود که حمایت از جناح خاصی وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی شهرها و روستاها شوراهای انتخاب‌شده موفق نبودند در برخی نقاط شورا منحل شد یا اصلا شورا شکل نگرفت لذا مردم دقت کنند انسان‌هایی دلسوز و توانمند انتخاب شود.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمان برای انتخابات ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۱۵ شعبه اخذ رای در این استان در نظر گرفته شده که نسبت به انتخابات اسفند ۹۸ فراتر رفته است.

محمد صادق بصیری افزود: حدود ۴۵ هزار نیروی انسانی کار برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ را در استان کرمان انجام می دهند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا صندوق های رای را افزایش داده ایم و تعداد سه هزار و ۱۵ صندوق اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و ۲۶۷ صندوق رای برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده که در مجموع هفت هزار و ۲۸۲ صندوق رای را شامل می شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: روند انتخابات ۱۴۰۰ از ۱۸ اسفند جاری آغازمی شود که در استان کرمان ۸۴ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا داریم که انتخابات شوراها را برگزار می کنند وانتظار داریم مردم استان وظیفه شرعی و الهی خود را در انتخابات انجام دهند.

وی ادامه داد: تعداد اعضایی که وارد شورا های اسلامی شهر و روستا می شوند، بستگی به تعداد جمعیت دارد و در روستاها شوراها سه و پنج نفره است که روستاهای با جمعیت تا یک هزار و ۵۰۰ نفر سه نفره و بیش از آن پنج نفره است.

بصیری بیان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰، تعداد اعضای شورای شهر کرمان ۱۱ نفره است و شورای شهرهای بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و کهنوج هفت نفره و مابقی شهرها شورای پنج نفره خواهند داشت.

وی ادامه داد: از ۱۸ اسفند تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۳۰ فرآیند انتخابات خواهیم داشت و ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت هشت صبح آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر