فرماندار بافق رییس و اعضای ستاد انتخابات شهرستان را منصوب کرد


فرماندار بافق رییس و اعضای ستاد انتخابات شهرستان را منصوب کرد

یزد - ایرنا- فرماندار بافق روز چهارشنبه در احکام جداگانه ای 9 نفر را به عنوان رییس و اعضای ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان را منصوب کرد.

سیدمهدی طلائی مقدم در این احکام حسن تفکری، مصطفی فتاحی، حسن تفکری بافقی و کاظم رنجبر را به ترتیب به عنوان رییس ستاد، دبیرستاد، مسوول کمیته امنیتی و استعلامات و مسوول کمیته آموزش ستاد انتخابات سال ۱۴۰۰ شهرستان منصوب کرد.

همچنین علی حسن پور به عنوان مسوول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات، مهدی فتاحی، محمدرضا برخورداریان، سیدمحمدباقی زاده و حمیده مرادعلی زاده به ترتیب به سمت مسوول کمیته فناوری ارتباطات، رییس کمیته امورتدارکات و پشتیبانی، کارشناس مسوول ثبت نام و مدیر هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان انتخاب شدند.

احکام صادره در نشستی از سوی فرماندار بافق به افراد یادشده ابلاغ و عملا فعالیت آنها در راستای فراهم سازی زمینه انتخابات پرشور با حضور حداکثری در این شهرستان آغاز شد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بافق در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چهارمین دوره آموزشی مجریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا با حضور استاندار یزد، مدیرکل انتخابات و کارشناسان وزارت کشور، با مشارکت مجریان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به میزبانی یزد با هدف برنامه‌ریزی برای انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

حسن تفکری افزود: در این همایش رییس ستاد(معاون سیاسی فرمانداری) ، دبیر ستاد و کارشناسان فناوری اطلاعات فرمانداری بافق، مانند سایر فرمانداری‌ها و بخشداران استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به صورت ویدیو کنفرانس در این همایش شرکت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق ادامه داد: این دوره آموزشی که در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار شد، در خصوص قوانین جدید انتخابات و فرآیند آن ، روز رای گیری ، انتخابات و شیوع کرونا مطالبی بیان شد.

وی با بیان اینکه تعداد شعبه های اخذ رای مردم شهرستان در دست بررسی است و در آینده نزدیک شمار آن و محل استقرا و همچنین تعداد صندوق‌های سیار اعلام می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: براساس اطلاعیه شماره چهار ستاد انتخابات کشور، متقاضیان ثبت نام عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستا به طور غیر همزمان و در ۲ مقطع زمانی مجزا انجام می‌شود.

وی افزود: براین اساس ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گفته تفکری ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین مه سال ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی،داوطلبان هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارایه کنند.

معاون سیاسی فرنداری بافق اضافه کرد: داوطلبان شورای اسلامی شهر از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس + ۱۰ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی مربوطه را ارایه کنند.

در انتخابات پیش رو برای ریاست جمهوری ۱۰۰۷ شعبه اخذ رای در استان یزد تصویب شد که بیشترین تعداد آن مربوط به شهرستان یزد و کمترین تعداد آن برای شهرستان بهاباد است و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۱۰۷۶ شعبه مورد تصویب قرار گرفت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه