بورس دوباره ریزشی شد


بورس در مدار صعودی دوام نیاورد و دوباره مسیر نزولی در پیش گرفت.

به گزارش سایت طلا،بورس در مدار صعودی دوام نیاورد و دوباره مسیر نزولی در پیش گرفت. در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل بورس تهران حدود چهار هزار و ۳۰۰ واحد عقب‌نشینی کرده و در محدوده یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد قرار گرفته است. تا این لحظه شاخص هم‌وزن هیچ‌تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و شاخص کل ۳۶ درصد کاهش داشته که عمده این کاهش بر دوش نماد‌های فملی، فولاد، شستا، شپنا، خودرو و شتران بوده است. امروز روز سختی برای نماد‌های عرضه اولیه اپال و کزغال به حساب می‌آید چراکه صف خرید آن‌ها دائم می‌ریزد و دوباره از ابتدا تشکیل می‌شود.

در ساعات ابتدایی بازار امروز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه، از مجموع ۳۰۵ نماد بورسی معامله شده شاهد کاهش قیمت سهام در ۲۶۴ نماد هستیم و تنها ۴۱ نماد با رنگ سبز به تابلو بورس آمده‌اند. همچنین در بین ۱۷۶ نماد فرابورسی معامله شده در ساعات ابتدایی بازار امروز، ۱۴۸ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۲۶ نماد روند صعودی در پیش دارند. موردی که نشان می‌دهد در بازار امروز بیش از ۸۰ درصد نماد‌ها قرمزرنگ هستند.

بورس دوباره ریزشی شد

اپال در ساعات ابتدایی بازار امروز حدود یک چهارم کل معاملات را به خود اختصاص داده و شاهد ریزش صف خرید آن در نتیجه این معاملات چشمگیر هستیم. خریدار‌ها و فروشنده‌ها از ابتدای هفته جدال سختی بر سر تشکیل یا جلوگیری از تشکیل صف خرید در نماد تازه وارد بورس دارند و برای همین شاهد رفت و برگشت مداوم قیمت سهام اپال و نوسان قابل توجه در این نماد هستیم. دیگر نماد‌های گروه استخراج کانه‌های فلزی از جمله کچاد و کگل و کگهر، عمدتا قرمزرنگ هستند و ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. دوران خوشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF از قرار معلوم به سر رسیده و دارا یکم امروز ۱.۵ درصد و پالایش سه درصد کاهش قیمت دارد. دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی هم در مدار نزولی قرار گرفته‌اند و با قیمتی پایین‌تر از ارزش NAV خود معامله می‌شوند. استخراج زغال‌سنگ به خاطر معاملات چشمگیر کزغال به جمع گروه‌های پرمعامله پیوسته است. در ابتدای بازار امروز صف خرید کزغال هم جمع‌آوری شد. سیمانی‌ها از معدود گروه‌های سراسر سبزرنگ بازار امروز هستند و اغلب نماد‌ها در آن روند صعودی هرچند آرامی دارند. فلزات اساسی عموما با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله‌شان می‌توان به فملی و ذوب اشاره کرد. فولاد هم یک درصد از قیمت روز گذشته خود عقب نشینی کرده. در بین فرآورده‌های نفتی شپنا، شتران و شبریز صف فروش دارند و شبندر نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. روند صعودی برکت با سرعت پایین‌تری در گروه سراسر قرمزرنگ دارویی‌ها ادامه دارد و امروز این نماد ۲.۵ درصد رشد کرده است. خودرویی‌ها همگی صف فروش دارند و تا دو درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. کرمان از معدود نماد‌های سبزرنگ گروه انبوه‌سازی است و بانکی‌ها هم مثل هلدینگ‌ها شرایط مساعدی را تجربه نمی‌کنند. از یک سو وتجارت، وبصادر و وبملت و از سوی دیگر شستا، وغدیر و وامید با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند. شرایط برای محصولات شیمیایی کمی بهتر است و شاهد افزایش قیمت سهام در چند نماد این گروه از جمله آریا، شلعاب، قرن، شپترو، پاکشو، نوری و شصف‌ها هستیم.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

5 ماده غذایی که سرعت ریزش موهای شما را 10 برابر می‌کنند ! | 78.9 هزار بررسی قیمت طلا و دلار تا قبل عید، آیا طلا باز هم گران می شود ؟ | 23.7 هزار زمان قرعه‌کشی پیش فروش ایران خودرو مشخص شد | 19.3 هزار امکان دریافت وام بانکی برای همه صاحبان سهام عدالت فراهم شد | 28.7 هزار نحوه حمل کیف چه ویژگی هایی از شخصت شما را فاش میکند ؟! | 66.2 هزار جنجالی تازه از ساسی مانکن ! | 33.2 هزار وقتی چیپس می خورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟ | 74.1 هزار سقوط قیمت طلا ادامه دارد، آیا سکه سقوط خواهد کرد؟ | 28.4 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403