یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است


دو ماه پیش ،دختری به من ابراز علاقه کرد و از همان موقع با هم در ارتباط هستیم. من 25 ساله ام و او 18 ساله است,یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است




یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است

یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است

دو ماه پیش ،دختری به من ابراز علاقه کرد و از همان موقع با هم در ارتباط هستیم. من 25 ساله ام و او 18 ساله است. برعکس من که پرانرژی و باجنبه هستم، او به شدت زودرنج است. با این حال، بدجوری پاپیچم شده و می‌گوید باید زودتر ازدواج کنیم. راهنمایی کنید.

مخاطب گرامی، حواس‌تان باشد که ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی هر دختر و پسر مجردی است و اگر دقت کافی در آن نشود، باعث آسیب های جبران ناپذیری می‌شود. پس لازم است دقت، درایت و مشورت کافی لحاظ شود. برای داشتن ازدواجی موفق، باید در یک سری از شرایط دو طرف و خانواده‌ها با یکدیگر تناسب داشته باشند. معیارهایی از قبیل موقعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی، تحصیلات، ظاهر و زیبایی، سن، تیپ شخصیتی، تعداد افراد خانواده، طرز فکر و باورها، آداب و سنن و ... مسائلی هستند که حتما باید لحاظ شوند. این خانم در 18سالگی با هیجانات خاص این دوره سنی، عاشق شما شده و به نوعی از شما خواستگاری کرده است. احتمالا هر دو نفر شما الان حس خوبی را تجربه می‌کنید، او به این دلیل ‌که عشق خود را پیدا کرده و شما هم با این فکر که دختری به شما ابراز علاقه کرده است. البته این فقط ظاهر ماجراست. شما به ازدواج با یکدیگر هم فکر می‌کنید. اما ازدواج ، فراتر از عاشقی آن هم در 18 سالگی است.

عجولانه و احساسی تصمیم نگیرید

به شما به عنوان فردی که این دوره سنی را پشت سر گذاشته و به ثبات و پختگی لازم رسیده‌، پیشنهاد می‌کنم بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌تان را احساسی و عجولانه نگیرید. یک بار دیگر تناسب‌ها را در ازدواج مرور کنید و ببینید چقدر با هم جور هستید. به عنوان مثال باید گفت شما در بعد تیپ شخصیتی با هم تناسب ندارید. طبق پیام‌ شما دختر مورد علاقه‌تان زودرنج است و شما پر انرژی و شلوغ هستید! شاید بتوان گفت شما برون‌گرا هستید و آن دختر درون‌گرایی بیشتری دارد. وقتی دو نفر با این دو تیپ شخصیتی متفاوت با یکدیگر ازدواج می کنند، در مواردی با هم دچار ناسازگاری می‌شوند مثل رفت و آمدهای خانوادگی و دوستانه، ارتباط در اجتماع و رابطه با رفیق و .... با آگاهی از این نکات، تصمیم نهایی را برای ازدواج بگیرید.

زودرنجی را مسئله‌ای کم‌اهمیت تلقی نکنید

وقتی همسرتان زودرنج باشد، شما دایم باید در حال تلاش برای رنج‌زدایی از وی باشید. همیشه باید درباره تک تک حرف‌ها و رفتارهای خود، خانواده و اطرافیان‌تان برایش توضیح بدهید تا غبار رنجی به دل ایشان نماند. به هر حال اطلاع خانواده و مراجعه حضوری به یک مشاور، پیشنهاد جدی‌ام به شماست. حتما از یک مشاور کمک بگیرید تا با دانستن اطلاعات بیشتر از شما و انجام تست ها و آزمون های لازم ،نظر قطعی را بدهد.

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 12 اسفند 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است
امتیاز:4.6
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
14





نظر شما در مورد مطلب یک دختر زودرنج، بدجوری پا پیچم شده است چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان