ظرفیت اقامتی خراسان شمالی50 درصد افزایش می‌یابد


ظرفیت اقامتی خراسان شمالی50 درصد افزایش می‌یابد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سال 1400 با افتتاح چهار هتل، ظرفیت اقامتی هتلی استان حدود 50 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: چهار هتل ۵ و ۳ ستاره در حال ساخت است که در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این هتل‌ها حدود ۵۰ درصد به ظرفیت اقامت در هتل‌های استان افزوده می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون حاضر هشت هتل، یک متل، ۲ واحد هتل آپارتمان، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۲۱ خانه‌مسافر و ۳۸ بوم‌گردی در استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه انجام سفرهای نوروزی در استان منوط به تثبیت وضعیت کرونا در رنگ‌های سفید و زرد است، عنوان کرد: تنها گردشگرانی می‌توانند به استان سفر کنند که مدرک رزرو اقامتی داشته باشند.

وی گفت: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آئین‌های اقوام مختلف است که با استفاده از این پتانسیل‌ها، امیدواریم بعد از کرونا بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کنیم.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب زیارتی و سیاحتی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان