کمیته طبیعت گردی در البرز فعال می‌شود


کمیته طبیعت گردی در البرز فعال می‌شود

کرج – ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری‌ و صنایع ‌دستی البرز اعلام کرد که با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری استان کمیته طبیعت گردی در البرز فعال می‌شود.

فریدون محمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای ویژه محورها و ظرفیت‌های طبیعی گردشگری استان بررسی شده و اطلاعات اولیه ثبت و مستندنگاری شود.

وی افزود: پس از طی مراحل اولیه زیرساخت‌های گردشگری در اماکن موردنظر ارزیابی شده و در نهایت اثر طبیعی به عنوان مقصد و منطقه گردشگری به صورت هدفمند و در قالب چارچوب‌های مدون به طبیعت‌گردان، گردشگران و مسافران معرفی خواهد شد.

محمدی بیان داشت: با توجه به اینکه محور گردشگری البرز طبیعت‌گردی‌ است و راهنمایان حرفه‌ای بسیاری در این حوزه فعالیت دارند گسترش و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش ضرروی است.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز گفت: آبشارها، رودخانه‌ها، درختان کهنسال، دشت لاله‌ها، تالاب منحصر به فرد صالحیه در نظرآباد و تپه‌های رنگی اشتهارداز جمله جاذبه‌های طبیعی استان است که همواره علاقه مندان به شاخه طبیعت‌گردی‌ را ترغیب به حضور در استان و بهره‌مندی از این مواهب خدادادی می‌کند.

تپه ۹ هزار ساله ازبکی در شهرستان نظرآباد استان البرز یکی از جاذبه های توریستی گردشگری این استان است که نمونه خشت آن در سازمان ملل متحد نگهداری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...