مهاجران شهر سبز ایران شد


مهاجران شهر سبز ایران شد

اراک - ایرنا - شهردار مهاجران گفت: شهرداری این شهر تندیس زرین برترین دستگاه خدماتی سبز کشور را برای سومین سال متوالی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور دریافت کرد.

" محمد رجاییان" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری‌های کشور سالانه از بابت عوارض الایندگی مبالغی را دریافت می‌کنند که به صورت قانونی باید آن را در راستای کاهش و رفع الایندگی ها هزینه کنند.
وی افزود: شهر مهاجران در کنار سه واحد بزرگ پتروشیمی شازند، پالایشگاه امام خمینی (ره) و نیروگاه حرارتی شازند قرار دارد که با عنایت به ماهیت نفتی فعالیت این صنایع بدون شک آب، خاک و هوای شهر مهاجران دستخوش تغییرات شده است.
شهردار مهاجران تاکید کرد: شهرداری مهاجران با تعامل، همکاری و هم افزایی با شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و فعالان زیست محیطی، در راستای گسترش فضای سبز، حفظ منابع آب و جداسازی آب شرب، کاشت گونه‌های گیاهی کم آب، به‌کارگیری انرژی‌های نو، دفن اصولی زباله، مدیریت پسماند، ارتقای فرهنگ زیست محیطی، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت کنترل آلاینده‌ها و در نهایت ایجاد نوآوری‌های زیست محیطی و خدمات فراگیر گام های موثری برداشته است.

رجاییان بیان کرد: امسال در بیست و دومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی کشور، ۲۵۹ واحد مشارکت داشتند که پس از ارزیابی‌های انجام شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست، ۹ واحد به عنوان دستگاه برگزیده سبز کشوری انتخاب شدند.

شهر یک هزار و ۱۳۰ هکتاری مهاجران بیش از ۲۳۰ هکتار فضای سبز در خود جای داده است که سرانه فضای سبز با جمعیت ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر سال۹۵، حدود ۱۱۳متر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا