استان کرمانشاه در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی رتبه دوم کشور رکسب کرد


استان کرمانشاه در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی رتبه دوم کشور رکسب کرد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی توسط این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: کمیته امداد در سال جاری بیش از 11 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای مددجویان ایجاد کرده است.

«محسن رخصی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۲۵ فرصت شغلی مستقیم با پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و هزار و ۴۹۰ شغل مستقیم نیز از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمانشاه در ۹ ماه سپری شده از سال جاری رتبه دوم کشوری را در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی کسب کرده است، گفت: کمیته امداد در ۲۱ شاخص همچون هدایت شغلی، راهبری شغلی و فرابخشی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: در مدت باقیمانده سال‌جاری با عنایت خدا و همدلی امدادگران این نهاد دستاوردهای ارزنده‌تری برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان در استان کسب شود.

حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد است.

گزارش مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال ۹۸ حکایت دارد و نشان می‌دهد نرخ بیکاری در این استان غربی کشور برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر به پایین‌ترین رقم رسیده است.

براساس طرح آمارگیری نیروی کار که به تازگی منتشر شده، نرخ بیکاری در پاییز امسال به عدد ۹.۴ درصد رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته ۱.۲ درصد کمتر شده است.

اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

کرمانشاه ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق