خداوند صدقات را رشد و برکت داده و بهتر از آن را جایگزین می‌کند


 خداوند صدقات را رشد و برکت داده و بهتر از آن را جایگزین می‌کند

آیت‌الله ری‌شهری گفت: خداوند صدقات را رشد و برکت می‌دهد، به جای صدقه‌ای که به دیگران دادید نه تنها جایگزین می‌کند بلکه چیزی بیشتر از آن را به صدقه‌دهنده عطا می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدی ری‌شهری» پیش از جلسه درس خارج فقه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی سخنانی با اشاره به بخشی از دعای صحیفه سجادیه گفت: «خدایا نزد توست جایگزین هرچه از دست رفته است».

وی افزود: « الهی تکیه گاه من هنگامی که محزون شوم تو هستی، از همه جا ناامید شوم درب خانه تو می‌آیم؛ هر زمان غصه زیاد مرا بگیرد به تو استغاثه می‌کنم؛ حتی بر آنچه از دست رفته جایگزین نزد تو هست».

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه «جایگزین از دست رفته» نزد خداوند به چند نوع است، عنوان کرد: یکی اینکه وقتی انسان چیزی را در راه خدا می‌دهد خداوند جایگزین آن را به او عنایت می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: نکته دیگر این است که خداوند نه تنها جایگزین را می‌دهد بلکه چیزی بیشتر می‌دهد، بیش از آن چیزی که انسان به دیگران داده خداوند به او عطا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده است که در منزل ایشان گوسفندی کشته و بین همسایه‌ها تقسیم کرده بودند، حضرت از همسر خود پرسیدند که تا چه میزان مانده است، همسر حضرت گفتند همه را دادیم فقط سردست یا کتف آن باقی مانده است، پیامبر اسلام(ص) در پاسخ فرمودند همه آنچه که به دیگران دادیم همه نزد خداوند باقی مانده است آنچه برای خودمان باقی مانده و می‌خوریم از دست رفته است.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند آنچه نزد خداوند باقی است معنای بلندی دارد، ربا محو می‌شود بی برکت است و زندگی را آتش می‌زند؛ اما خداوند به صدقات برکت می‌دهد، از آتش بپرهیزید حتی اگر به میزان صدقه دادن یک خرما باشد، خداوند صدقات را رشد می‌دهد، خداوند یک صدقه کوچک را بزرگ می‌کند که همچون یک کوه باارزش شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی