وضعیت عمومی مبتلایان به کرونای انگلیسی در مشهد رو به بهبود است


وضعیت عمومی مبتلایان به کرونای انگلیسی در مشهد رو به بهبود است

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وضعیت عمومی مبتلایان به کرونای انگلیسی را رو به بهبود عنوان کرد و گفت: علائم کرونای انگلیسی از نظر بالینی تفاوتی با گذشته ندارد و تنها راهکار پیشگیری از آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

علی‌اصغر انجیدنی با بیان اینکه در یک هفته اخیر 6 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی شد، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار پیشگیری از کرونا، توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و بهداشت دست است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از شهرهای استان خوزستان به دلیل گسترش ویروس کرونای انگلیسی در وضعیت قرمز قرار گرفته است، تصریح کرد: در صورت عادی‌انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل های بهداشتی ایجاد این وضعیت در دیگر مناطق کشور از جمله استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت شهرهای زیر پوشش این دانشگاه را از نظر همه‌گیری ویروس کرونا زرد و در برخی مناطق آبی عنوان کرد و گفت: ویروس کرونای انگلیسی در سطح جامعه در حال گردش است و برای بهبود این شرایط، مردم باید به دستورالعمل های بهداشتی توجه داشته باشند.

انجیدنی با بیان اینکه مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است مراجعه نمایند، خاطرنشان کرد: بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان‌های ریفرال ارجاع داده می‌شوند که باید به دور از هر گونه نگرانی و هراسی برای دریافت خدمات بیشتر به این مراکز مراجعه نمود.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پدیده بیمارستان هراسی باعث افزایش خطر مرگ‌ومیر می‌شود؛ بنابراین مردم به اخبار نادرستی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجهی نکنند و اطلاعات صحیح را از رسانه‌های حقیقی پیگیری کنند. اگر کسی نیاز به بستری دارد، باید سریع بستری و اقدامات مورد نیاز را دریافت کند.

به گزارش وبدا، وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه‌های هدف اظهار کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس از مهمترین اهداف واکسیناسیون محسوب می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است