تأمین 77 هزار 763 تبلت ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار


تأمین 77 هزار 763 تبلت ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار

تهران-ایرنا- 77 هزار 763 تبلت ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار با امضای تفاهم‌نامه تأمین «تبلت دانش‌آموزان بانیازهای ویژه»  بین سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی و استان های خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و مرکزی تامین می شود.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی گفت: با وجود تمامی روش‌های آموزشی، شیوه اصلی، عادلانه و باکیفیت در شرایط کرونا، استفاده از آموزش‌های مجازی و شبکه شاد است.

سید جواد حسینی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان از هیچ‌گونه ابزار هوشمند برای بهره‌گیری از آموزش برخوردار نیستند و طرح هدایت با هدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای این دسته از دانش‌آموزان در آموزش‌وپرورش اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی، عمومی و مردمی، بنیادهای حمایتی و خیریه‌ای بسیج شوند تا این تجهیزات برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شود.

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت تصریح کرد: از یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی بیش از ۹۲ هزار نفر فاقد ابزار هوشمند آموزشی بوده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون برای ۱۴ هزار و ۱۸۳ دانش‌آموز نیازمند این سه استان تجهیزات هوشمند ارتباطی با مشارکت دستگاه‌ها و خیرین تهیه شده است و هنوز ۷۷ هزار و ۷۶۳ دانش‌آموز معادل ۸۵ درصد از دانش‌آموزان نیازمند این استان‌ها فاقد هرگونه تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که به امضای جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت و استانداران آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی رسیده است، اعتبار نیمی از ۵۷ هزار و ۷۳۴ تبلت موردنیاز دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی، نیمی از ۱۸ هزار و ۲۹ تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی و نیمی از ۲ هزار تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان استان مرکزی از طریق طرح هدایت و با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی تأمین خواهد شد و نیم دیگر اعتبار مورد نیاز از طریق استانداری‌ها و منابع داخلی استان ها تأمین می شود.

در نشست شورای راهبری سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، تفاهم‌نامه های تأمین ۷۷ هزار ۷۶۳ تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش از طریق طرح هدایت و استانداری‌ها از محل منابع داخلی استان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، در طرح هدایت با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات اداره کل آموزش و پرورش استان ها، مشارکت خیّران و کمک‌های دولتی، ابزارهای کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا