325 مورد خودزنی در همدان برای دریافت دیه


325 مورد خودزنی در همدان برای دریافت دیه

همدان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: 234 مورد خودزنی از سوی مردان و 91 مورد توسط زنان با ادعای نزاع و درگیری با هدف دریافت دیه و خسارت در 10 ماهه سالجاری صورت گرفته بود که در مراکز پزشکی قانونی استان کشف و به مراجع قضایی اعلام شد.

دکتر ارتین کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پزشکی قانونی علاوه بر تصادف ساختگی با پدیده هایی همچون خودزنی با ادعای نزاع و درگیری به منظور دریافت دیه نیز مواجه است در حالیکه این موارد از سوی کارشناسان با تجربه پزشکی قانونی قابل تشخیص است.

وی اضافه کرد: افرادی به قصد کلاهبرداری و دریافت خسارت، با کمک شخص یا اشخاص دیگر صدماتی متعدد و شدید که حتی شامل شکستگی‌های استخوانی می‌شود در خود ایجاد می‌کنند که برخی مواقع این اقدام سبب نقص عضوهای ماندگار در افراد نیز می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت: این افراد با ادعای بروز این آسیب‌ها و عوارض در سانحه تصادف یا نزاع و درگیری درصدد دریافت دیه و جبران خسارت به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند، در حالی که بسیاری از این صدمات ساختگی قابل تشخیص است.

دکتر کمالی با تأکید بر اینکه کارشناسان پزشکی قانونی قادر به تشخیص خودزنی از دیگرزنی هستند، بیان کرد: افرادی که اقدام به خودزنی می‌کنند در بیشتر موارد نه تنها از آسیب رساندن به خود سودی نمی‌برند بلکه با مشکلات قانونی و قضایی نیز روبرو می شوند.

وی در تعریف خودزنی و انواع آن گفت: منظور از خودزنی این است که فرد خودش یا با کمک دیگران آگاهانه به بدن خود صدمه بزند سپس با مراجعه به پزشکی قانونی وانمود می‌کند که صدمه دیده همچنین خواستار دریافت گواهی به قصد افزایش صدمات خود متعاقب یک حادثه ادعایی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان از دیگر اهداف این افراد سودجو را دستیابی به مدارک و مستنداتی برای دفاع از خود و شکایت از طرف مقابل دعوا و در نهایت دریافت دیه و خسارت برشمرد.

دکتر کمالی ادامه داد: آسیب‌هایی از این دست ممکن است محصول خودزنی یعنی ایجاد آسیب بدون هیچ گونه درگیری و حادثه یا تلفیقی از نزاع و خودزنی یعنی افزایش صدمات متعاقب منازعه و درگیری باشد.

وی از کاهش ۲۲ درصدی خودزنی خبرداد و افزود: از ۳۲۵ خودزنی شناسایی شده در ۱۰ ماهه امسال ۱۲۱ مورد غیرمنازعه و ۲۰۴ مورد منازعه و غیرمنازعه با هم بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...