شیوع کرونا باعث خلق روش های آموزش جدید شد


شیوع کرونا باعث خلق روش های آموزش جدید شد

شیراز - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: شیوع کرونا زیست بوم جدید و روش های آمورش از نوع دیگری را عرضه کرده که باید به استقبال این مسئله برویم نه اینکه منفعلانه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود امانی تهرانی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز افزود: با گذشت یکسال از همه‌گیری بیماری کرونا همه ما پذیرفته‌ایم که مدارس و آموزش آینده ما از جنس دیگری خواهد بود.

وی تصریح کرد: یادگیری، نقطه رشد دادن و به نتیجه رساندن تلاش برنامه ریزان، طراحان، معلمان، معلم یاران و …است.

او با بیان اینکه باید بپذیریم که امروز زیست بوم جدید، یادگیری نوع دیگری را عرضه کرده است، تاکید کرد: باید به استقبال این مسئله برویم، آینده یادگیری را بنویسم، تولید کنیم و رقم بزنیم و نباید منفعلانه عمل کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: باید بتوانیم برای چگونگی یادگیری و تمام عناصری که به این موضوع مرتبط می‌شود با نگاه جدید بپردازیم، بهره وری و مفید بودن را بالا ببریم. البته این رقم زدن آگاهانه آینده، اقدامات کنشگرانه می‌طلبد.

او خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته در یک اقدام انفعالی مواجه با بیماری کرونا شدیم اما آموزش متوقف نشد و معلمان سربلندتر از همیشه ظرفیت بزرگ خود را به نمایش گذاشتند. از این به بعد نیز باید وارد حیطه‌های کنشگری شویم.

امانی تهرانی همچنین با بیان اینکه سفره گسترده‌ای در بستر شبکه شاد ایجاد شده و معلمان روش تدریس خود را به نمایش می‌گذارند، از معلمان و دانشگاهیان خواست تا در عرصه بهبود آموزش پژوهشی ورود و امکان ایجاد تجربه‌های جدید براساس آنچه که معلمان در این دوران گذار انجام دادند را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این همایش نیز گفت: هسته اولیه برگزاری این همایش با گفت‌وگو میان معلمان شکل گرفت زیرا با افزایش دامنه کیفی و کیفی موضوعات مورد نظر، اداره کل آموزش و پرورش فارس عهده دار برگزاری این همایش شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه استقبال خوبی از محورهای ۱۵ گانه این همایش از سوی معلمان انجام شد، ادامه داد: اگرچه در ابتدا تنها با شش محور کار را آغاز کردیم اما با توجه به حجم مقالات ارسالی محورها به ۱۵ مورد افزایش یافت.

امانی تهرانی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۲۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری نهایتاً ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۶ مقاله هم به صورت پوستر پذیرفته شدند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور افزود: «فرصتی برای ارائه تجربه زیسته معلمان در زیست بوم جدید» بالاترین محوری بوده که بیشترین مقالات ارسالی را به خود اختصاص داد.

به گفته‌ی او، محورهای «فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکاری تربیت رسمی در فضای مجازی» با ۵۶ مقاله، «راهکاری توسعه حرفه‌ای معلمانه» با ۳۰ مقاله، «آسیب‌های رشدی و رفتاری یاد گیرندگان در دوران کرونا» با ۲۵ مقاله، «سنجش و ارزیابی» با ۱۸ مقاله و «شیوه‌های کیفیت بخشی به آموزش با تاکید بر شبکه شاد» با ۱۵ مقاله بیشترین محورهایی است که در این همایش مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفته است.

امانی تهرانی اضافه کرد: البته محور «پشتیبانی‌های تربیتی و فرهنگی» و موضوع «خانواده» از جمله محورهایی است که در این همایش کمترین میزان مقالات ارسالی را به خود اختصاص داده و این نکته جای تأمل دارد.

او بیان کرد: فارس نیمی از مقالات کیفی و کمی ارسالی این همایش را به خود اختصاص داده و پس از فارس، اصفهان و تهران در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمود امانی تهرانی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز افزود: با گذشت یکسال از همه‌گیری بیماری کرونا همه ما پذیرفته‌ایم که مدارس و آموزش آینده ما از جنس دیگری خواهد بود.

وی تصریح کرد: یادگیری، نقطه رشد دادن و به نتیجه رساندن تلاش برنامه ریزان، طراحان، معلمان، معلم یاران و …است.

او با بیان اینکه باید بپذیریم که امروز زیست بوم جدید، یادگیری نوع دیگری را عرضه کرده است، تاکید کرد: باید به استقبال این مسئله برویم، آینده یادگیری را بنویسم، تولید کنیم و رقم بزنیم و نباید منفعلانه عمل کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: باید بتوانیم برای چگونگی یادگیری و تمام عناصری که به این موضوع مرتبط می‌شود با نگاه جدید بپردازیم، بهره وری و مفید بودن را بالا ببریم. البته این رقم زدن آگاهانه آینده، اقدامات کنشگرانه می‌طلبد.

او خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته در یک اقدام انفعالی مواجه با بیماری کرونا شدیم اما آموزش متوقف نشد و معلمان سربلندتر از همیشه ظرفیت بزرگ خود را به نمایش گذاشتند. از این به بعد نیز باید وارد حیطه‌های کنشگری شویم.

امانی تهرانی همچنین با بیان اینکه سفره گسترده‌ای در بستر شبکه شاد ایجاد شده و معلمان روش تدریس خود را به نمایش می‌گذارند، از معلمان و دانشگاهیان خواست تا در عرصه بهبود آموزش پژوهشی ورود و امکان ایجاد تجربه‌های جدید براساس آنچه که معلمان در این دوران گذار انجام دادند را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این همایش نیز گفت: هسته اولیه برگزاری این همایش با گفت‌وگو میان معلمان شکل گرفت زیرا با افزایش دامنه کیفی و کیفی موضوعات مورد نظر، اداره کل آموزش و پرورش فارس عهده دار برگزاری این همایش شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه استقبال خوبی از محورهای ۱۵ گانه این همایش از سوی معلمان انجام شد، ادامه داد: اگرچه در ابتدا تنها با شش محور کار را آغاز کردیم اما با توجه به حجم مقالات ارسالی محورها به ۱۵ مورد افزایش یافت.

امانی تهرانی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۲۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری نهایتاً ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۶ مقاله هم به صورت پوستر پذیرفته شدند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور افزود: «فرصتی برای ارائه تجربه زیسته معلمان در زیست بوم جدید» بالاترین محوری بوده که بیشترین مقالات ارسالی را به خود اختصاص داد.

به گفته‌ی او، محورهای «فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکاری تربیت رسمی در فضای مجازی» با ۵۶ مقاله، «راهکاری توسعه حرفه‌ای معلمانه» با ۳۰ مقاله، «آسیب‌های رشدی و رفتاری یاد گیرندگان در دوران کرونا» با ۲۵ مقاله، «سنجش و ارزیابی» با ۱۸ مقاله و «شیوه‌های کیفیت بخشی به آموزش با تاکید بر شبکه شاد» با ۱۵ مقاله بیشترین محورهایی است که در این همایش مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفته است.

امانی تهرانی اضافه کرد: البته محور «پشتیبانی‌های تربیتی و فرهنگی» و موضوع «خانواده» از جمله محورهایی است که در این همایش کمترین میزان مقالات ارسالی را به خود اختصاص داده و این نکته جای تأمل دارد.

او بیان کرد: فارس نیمی از مقالات کیفی و کمی ارسالی این همایش را به خود اختصاص داده و پس از فارس، اصفهان و تهران در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کد خبر 5160844

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان