کاهش جان‌باختگان تصادفات در 10 ماهه سال 99


کاهش جان‌باختگان تصادفات در 10 ماهه سال 99

رئیس پلیس راهور ناجا: در 10 ماهه سال جاری، شاهد کاهش دو هزار و 200 جان‌باخته و 81 هزار مجروح در تصادفات جاده‌ای بودیم.

کاهش جان‌باختگان تصادفات در 10 ماهه سال 99به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ «سید کمال هادیانفر» در نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰، با اشاره به سفر‌های نوروزی در شرایط خاص سال جاری و سفر‌های الزامی و اجتناب‌ناپذیری که در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، افزود: قرارگاه سفر‌های نوروزی که همواره با مشارکت همه دستگاه‌ها برگزار می‌شود، طرح‌های مختلفی اجرا می‌کند.
وی ادامه داد: از ۲۰ اسفندماه از طرح‌های زمستانی خارج و وارد طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ می‌شویم.
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: راهداری، اورژانس، هلال احمر، پلیس و... در طول ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام وظیفه می‌کنند.
سردار هادیانفر گفت: بهترین کاهش تردد را در نوروز ۱۳۹۹ با ۶۸ درصد کاهش داشتیم؛ محدودیت‌های ترددها، طرح‌های شبانه و... باعث کاهش شیوع کرونا شد و هر جا هم که شیوه نامه‌ها نقض شد، افزایش ابتلا به این بیماری را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: بخش زیادی از مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و سفری نداشتند؛ اما با توجه به اینکه آستانه تحمل مردم به دلیل سفر نکردن در سال جاری به سر آماده است، باید تمهیدات لازم در این زمینه برای سال بعد در نظر گرفته شود.
رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: حاصل هماهنگی‌های صورت گرفته، حضور و آمادگی ۱۲ دستگاه برای ارائه خدمات از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین به‌صورت شبانه‌روزی است.
سردار هادیانفر ادامه داد: ۲۳ هزار خودرو و واحد گشتی و ۶۴ فروند بالگرد آماده ارائه خدمات به مردم در سفر‌های نوروزی هستند.
وی گفت: ۳۴ درصد تردد در جاده‌ها صورت می‌گیرد، و متأسفانه ۷۰ درصد از جانباختگان تصادفات، مربوط به حوادث جاده‌ای است.
سردار هادیانفر ادامه داد:با وجود محدودیت‌های تردد در شهر‌های هدف، در شهر‌های آبی و زرد شاهد تصادفات مرگبار هستیم که بیشتر در جاده‌های روستایی رخ می‌دهد.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره آمار جان‌باختگان تصادفات اظهار داشت: ۵۱ درصد از این افراد در صحنه تصادفات، شش درصد در حین انتقال و ۳۴ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری، شاهد کاهش دو هزار و ۲۰۰ جان‌باخته و ۸۱ هزار مجروح بودیم که ۳۰ درصد از این آمار به دلیل شرایط کرونا و ۷۰ درصد نیز نتیجه همکاری دستگاه‌ها بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام