سند توسعه اشتغال روستاهای استان تهران تصویب شد


سند توسعه اشتغال روستاهای استان تهران تصویب شد

تهران-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: سند توسعه اشتغال روستاهای استان با همکاری سازمان برنامه و بودجه تهیه و در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تصویب شد.

«علی خوئینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از تصویب سند توسعه اشتغال روستاهای استان تهران را مهاجرت معکوس عنوان کرد و توضیح داد: برای حفظ مهاجرت معکوس از تهران باید اشتغال را به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در شهرهای کوچک و روستاها جدی گرفت.

وی ادامه داد: اگر این طرح اجرایی شود دستکم در پنج سال آینده ۲۳ هزار فرصت شغلی پایدار در روستاهای استان ایجاد می شود.

به گفته خوئینی، در کنار بهسازی محیط روستا، مشاغل دیگری پدید می‌آید که به ماندگاری جمعیت در روستاها کمک می کند؛ از یاد نبریم که در کشورهای توسعه یافته نیز توسعه روستاها محور و جزو الویت های آنها قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: روستاها در این طرح به صورت پهنه مطالعه و مزیت های نسبی هر منطقه سنجش می شود تا با شناسایی مشاغلی که می توان در آن منطقه ایجاد کرد بتوان بنیان اقتصادی منطقه را تقویت کرد.

به گفته خوئینی، مهاجرت معکوس در صورت مهیا بودن مسکن، شغل و امکانات رفاهی در نهایت به نفع کشور و مردم خواهد بود چراکه امروز تهران با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و بسیاری از افراد از زندگی در پایتخت پشیمان هستند.

وی افزود:‌ مهاجرت معکوس معقوله ای است که در راستای سیاست های کلان کشور مبنی بر تقویت روستاها به عنوان خاستگاه تولید تعریف می شود؛ بنیاد مسکن متولی بهسازی محیط و زیباسازی سیما و منظر روستاها است اما از یاد نبریم که مهاجرت معکوس تنها با بهسازی محیط اتفاق نمی افتد و بخش عمده آن بر مسائل اقتصادی و اجتماعی است که متولیان آن، مسئولان دیگر دستگاه ها هستند.

به گفته وی، زمانی که اشتغال و امرار معاش در روستاها و شهرهای کوچک فراهم شود، دلیلی دیگر برای مهاجرت به تهران با این همه مشکل از جمله ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات عدیده باقی نمی ماند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران یادآور شد: از پیامدهای مثبت مهاجرت معکوس، کاهش هزینه‌های بالاسری عمومی در شهرها، کاهش حجم ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ایجاد علقه های عاطفی و اجتماعی در جوامع کوچک روستایی است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۵۲۰ خانوار روستایی در استان تهران ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!