مشکلات فناوری واحدهای صنعتی اردبیل برطرف می‌شود


مشکلات فناوری واحدهای صنعتی اردبیل برطرف می‌شود

اردبیل - ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: امسال نیازها و مشکلات فناورانه 16 واحد تولیدی استان شناسایی شده که از این تعداد مشکلات 2 واحد صنعتی رفع شده است.

به گزارش ایرنا ، محمد اهلی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: حرکت در مسیر پژوهش در توسعه صنعت و توانمند سازی واحدهای تولیدی نقش کلیدیدارد که بدین منظور رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی در حوزه تحقیق و توسعه، با همکاری مشاورین و واحدهای صنعتی دردستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دانش و فناوری یکی از نیاز های مهم در توسعه صنعت و شهرک های صنعتی است که بدین منظور لیست اولویت های پژوهشی توسط این شرکت احصاء و در اختیار پژوهشگران و کارشناسان قرار داده شده است.

اهلی افزود: با فعالیت های پژوهشی می توان فرآیند فناوری را در صنعت نهادینه نمود و با بهینه کردن سرمایه گذاری ها، به سمت اقتصاد صنعتی دانش مدار حرکت نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: باروری و به‌کارگیری طرح‌ها و ایده‌های فنآورانه و کارآفرین در کشور باعث رشد و توسعه صنعت می شود و زمینه ساز شکوفایی ایده های کارآفرین و حمایت از نوآوری و بروز خلاقیت نیروهای محقق جوان خواهدشد.

وی افزود: در این راستا حمایت از شناسایی، ارزیابی و دسته بندی نیازها و مسائل فناورانه صنایع کوچک و خوشه های صنعتی یکی ازمواردی است که مورد حمایت شهرک های صنعتی قرار می گیرد.

اهلی ادامه داد: با شناسایی نیازهای فناورانه و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی، از واحدهایی که نیاز به رفع نیاز فناوری دارند درزمینه های مختلف از قبیل انتقال تکنولوژی حمایت مالی می شود.

استان اردبیل دارای ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟