استاندار: شهرک تخصصی پوشاک در استان یزد راه اندازی می‌شود


استاندار: شهرک تخصصی پوشاک در استان یزد راه اندازی می‌شود

یزد _ ایرنا _ استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های صنعت پوشاک در استان گفت: در حال پیگیری راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک در استان هستیم.

به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت:

از ظرفیت های صنعت پوشاک در بخش مشاغل خانگی استفاده نشده که در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به شبکه توسعه اجتماعی رسالت اظهار داشت :یکی از راهکاری ایجاد اشتغال و حمایت از اشتغال و توسعه اجتماعی و به نوعی کارآفرینی اجتماعی در سطح جامعه استفاده از ظرفیت های این شبکه است.

طالبی ادامه داد: مجموعه شبکه توسعه اجتماعی رسالت نگاه نوآورانه و مبتنی بر فناوری به فعالیت‌های خود دارد بنابراین ظرفیت های گسترده در حوزه اشتغال دارد.

وی با اشاره صنایع نساجی و دستی در استان افزود: این صنعت با شیوع کرونا خسارت زیادی به آن وارد شد و با مشکلات متعددی روبرو شدند.

وی خاطر نشان کرد:به همین دلیل برای رونق این صنعت، برگزاری نمایشگاه و فروش اینترنتی آن مورد حمایت قرار گرفت و موجب تحرک در این حوزه شد.

مسوول شبکه توسعه اجتماعی رسالت هم در این نشست گفت: کسب و کارها در این شبکه در ۱۰۰ رشته از جمله دامپروری، پرورش زنبور عسل، صنایع دستی است.

حسین حسین زاده از تشکیل ۲۰ تیم رهیاری و هزار و ۳۰۰ کانون همیاری اجتماعی در استان خبر داد و افزود: مجموعه شبکه توسعه اجتماعی رسالت با هدف توسعه کارآفرینی به ویژه کسب و کارهای خرد و کوچک در شهرستان‌ها و روستاها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: افراد متقاضی ایجاد کسب و کارهای کوچک و یا کارآفرینانی که نیاز به حمایت دارند باید حتما عضو کانون‌های همیاری اجتماعی که در سازمانها، محلات، خانواده‌ها و روستاها تشکیل شده است باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا