400 نفر شتر از بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شد


400 نفر شتر از بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شد

زاهدان- ایرنا- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: 400 نفر شتر در هفته گذشته از طریق بازارچه‌های مرزی به این استان وارد شده است.

مبین‌علی میر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تمامی این دام‌ها برای کشتار به کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان ارسال شده و این روند می‌تواند در فعال کردن صنایع بسته ‌بندی و کشتارگاهی سیستان و بلوچستان موثر باشد.

وی با بیان اینکه دیگر محموله‌های دامی اوایل هفته آینده وارد سیستان و بلوچستان می‌شود که آن‌ها نیزشامل شتر است افزود: البته رایزنی‌هایی برای واردات گاو و گوساله به استان انجام شده و به زودی از بازارچه‌های مرزی این استان وارد می‌شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از چندین ماه تعطیلی به دلیل نوسانات ارزی واردات دام از طریق بازارچه‌های مرزی استان از ابتدای دی امسال از سرگرفته شد.

وی بااشاره به اینکه روند واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به کشور شتاب گرفته که با این کار قیمت گوشت قرمز در داخل کشور کاهش می‌یابد ادامه داد: قرار است سالانه از محل دام‌پرواری که وارد این استان می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گوشت استحصال شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

میر خاطرنشان کرد: این ظرفیت با توجه به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان و وجود کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی می‌تواند به ۱۰۰ هزار تن هم افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط