اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز از 15 اسفند در استان قزوین


اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز از 15 اسفند در استان قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان از 15 اسفند در استان آغاز می‌شود.

هوشنگ محمدی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و متعاقب آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهای نوروزی، تعزیرات حکومتی نیز بر اساس وظایف قانونی درجهت صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین مقابله با روند افزایش تخلفات احتمالی و ایجاد تعادل در بازار، خصوصاً رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر قیمت مایحتاج ویژه سال نو، طبق سنوات گذشته طرح ویژه نظارتی نوروز را با رویکرد پیشگیرانه در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی با محوریت اقدامات پیشگیرانه برگزار می‌شود، گفت: مرحله نخست این طرح از ۱۵ تا ۲۹ اسفندماه سال جاری و مرحله دوم طرح از یکم تا ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند شکایات را از طریق سامانه تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: در اجرای این طرح پرسنل کشیک در ایام غیر تعطیل علاوه بر ساعت کار اداری، در ساعات بعد از ظهر و در ایام تعطیل نیز علاوه بر حضور در اداره کل و نظارت در سطح بازار آماده دریافت و پیگیری گزارشات شهروندان هستند.

محمدی ادامه داد: با اجرای این طرح تشدید گشت‌های مشترک سیار تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های ذی ربط در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و بازار افزایش یافته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با تشکیل پرونده نسبت به صدور حکم در اسرع وقت و خارج از نوبت اقدام می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین، وی یاد آور شد: رسیدگی بدون تشریفات، کم هزینه بودن و مدت کم زمان رسیدگی به تخلف‌ها از جمله ویژگی‌های اصلی طرح‌های تعزیرات حکومتی به‌ویژه طرح نوروزی در جهت بازدارنده بودن تخلفات صنفی است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: عمده مراکز مورد هدف در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز با توجه به شیوع کرونا، مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران‌ها، بیرون برها، پزندگی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، مراکز توزیعی، مراکز خدماتی، انبارها، سردخانه‌ها، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه‌های سوخت، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی، آمبولانس‌های خصوصی است.

محمدی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی شاهد برخی بداخلاقی‌ها در حوزه عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هستیم که به جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد. گشت‌های تعزیرات حکومتی به مراکز عرضه کالا در بازار شب عید متمرکز شدند. این مرجع به محض اعلام تخلف به این حوزه ورود کرده و ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط نظارتی در جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی اقدام خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: به جد خطاب به آن‌هایی که قصد بازی با سلامت مردم را در این شرایط سخت دارند تأکید می‌کنم برخورد قاطع با اشد مجازات در انتظار آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»