توزیع 15 میلیارد تومان اقلام امدادی بین زلزله‌زدگان سی‌سخت


توزیع 15 میلیارد تومان اقلام امدادی بین زلزله‌زدگان سی‌سخت

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از توزیع 15 میلیارد و 132 میلیون و 850 هزار تومان اقلام امدادی و زیستی بین آسیب دیدگان زلزله شهر سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مهدی ولی‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش مدیریتی و عملیاتی امدادرسانی تا ساعت هشت دوازدهم اسفند ماه در منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از زمان وقوع زلزله ۵.۶ دهم ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، جمعیت هلال احمر ۴ هزار و ۷۸۶ دستگاه چادر شامل ۱۶۶۰ مسافرتی و ۳۱۲۶ امدادی، 11 هزار و 625 کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۶۳۰ بسته غذایی (۷۲ ساعته)، ۱۰۸۰ تخته پتو، ۱۱۷ تخته موکت، وسایل گرمایشی از جمله ۲۱۰ شعله چراغ والور و ۷۳۴ شعله بخاری برقی، تعدادی ظروف و بسته های بهداشتی به ارزش پانزده میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بین آسیب دیدگان از استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع کرده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

جمعیت هلال احمر با سابقه نزدیک به ۱۰۰ سال ارائه خدمات بشردوستانه، یکی از مهمترین نهادهای امدادرسان کشور در هنگام وقوع حوادث و سوانح است که در سال ۱۳۸۲ با تصویب طرح جامع امداد و نجات کشور، وظیفه انجام سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری حادثه دیدگان حوادث طبیعی و حوادث غیرمترقبه به سازمان امداد و نجات آن واگذار شد

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است