112 صیاد غیرمجاز در سیستان و بلوچستان طی سالجاری دستگیر شدند


112 صیاد غیرمجاز در سیستان و بلوچستان طی سالجاری دستگیر شدند

زاهدان-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 112 صیاد غیرمجاز در سالجاری دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 175 برابر کاهش یافته که نشان از اهتمام یگان در خصوص حفظ و حراست از آبزیان و زیستگاه‌های آبی است.

وحید پورمردان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رشد چشمگیر عملکرد یگان حفاظت از محیط زیست در سالجاری عرصه را برای متخلفان حوزه‌های محیط‌زیست بیشتر از همیشه تنگ کرده است.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در قالب برنامه‌ریزی مدون و منعطف توانسته در بسیاری از حوزه‌های محیط زیستی عملکرد مناسب و شایسته‌ای داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: ممانعت از شکار و جلوگیری از ورود متخلفان به زیستگاه‌ها و مناطق از ۱۸۸ مورد در سال گذشته به ۲۸۱ مورد در سالجاری افزایش یافته که اهمیت حفاظت شبانه‌روزی و مراقبت یکپارچه یگان حفاظت از مناطق را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۳ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان کشف شده که این رقم در سال گذشته صفر بوده همچنین کشف ادوات شکار در سال جاری شامل ۷۴۲ مورد گزارش شده که این تعداد در سال گذشته ۶۲۸ فقره بوده است.

پورمردان ادامه داد: کارنامه یگان در سال جاری در حوزه کشف، تخریب، تعلیف و مهار آتش سوزی به ترتیب ۱۲۷ مورد ممانعت از تخریب و ۵۰۰۷ مورد جلوگیری از تعلیف دام و ۱۴۷ فقره مهار آتش بوده است.

پورمردان ادامه داد: در سال ۹۹ برنامه آموزشی یک روز با محیط‌بان که به صورت گسترده و در مناطق دارای اهمیت از جمله جوامع محلی بهره‌بردار از تالاب‌ها و بویژه تالاب هامون و در شمال سیستان وبلوچستان و در مناطق جنوبی در بین روستاییان میزبان گاندو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

وی تصریح کردد: تیم سایبری یگان حفاظت محیط زیست بر اساس هماهنگی‌ها و تفاهم‌نامه‌های فی مابین با پلیس فتای سیستان وبلوچستان ده‌ها تخلف زیست محیطی را در فضای مجازی کشف و از طریق پلیس فتا به دستگاه قضایی استان معرفی کرده که بطور مثال فقط در یک پرونده متخلف دستگیر شده به جزای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده است.

وی افزود: کاهش تخلفات در اثر نظارت شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی متنوع گشت‌های یگان حفاظت و حضور سریع و همیشگی آن در مناطق از عوامل موثری است که یگان را موفق در ارائه کارنامه عملکردی در سال جاری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی