سه‌ چرخ‌ های هندی با موتور برقی حرکت می ‌کنند


سه‌ چرخ‌ های هندی با موتور برقی حرکت می ‌کنند

شهرداری دهلی به‌عنوان پایتخت هندوستان کمپینی به‌نام «سوئیچ دهلی» را راه‌اندازی کرده که تمرکز اصلی آن سهم برقی‌سازی سه چرخ‌های معطوف به ریشکاست.

به گزارش «اخبار خودرو»، کایلاش گاهلوت، وزیر حمل‌ونقل دهلی گفت: «سهم دو یا سه‌چرخ‌ها در آلایندگی پایتخت دوسوم است. هرروزه ۱۲ تا ۱۶ساعت این سه‌چرخ‌ها در جاده‌ها تردد می‌کنند.

سیاست برقی‌سازی این بخش از حمل‌ونقل مزایای زیادی برای کیفیت هوای دهلی خواهد داشت».

او اضافه کرد: «یارانه‌هایی که ازسوی مقامات براساس سیاست برقی‌سازی اختصاص یافته، حتی از خودروهای برقی نیز بیشتر است و باعث می‌شود که هزینه نهایی خرید این محصولات تا ۲۶درصد کاهش پیدا کند. با سوئیچ کردن به پیشرانه برقی هر شخص می‌تواند چیزی حدود ۲۹هزار رینگیت، معادل ۴۰۰دلار صرفه‌جویی کند.»

مقامات‌دهلی هدف‌گذاری کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۴ تردد منطقه پایتخت تا ۲۵درصد با خودروهای برقی تامین شود. برای کمک به اجرای این هدف، آنها از اوایل فوریه کمپین «سوئیچ دهلی» را راه‌اندازی کرده‌اند که طی ۸ هفته شهروندان را از مزایای خودروهای برقی آگاه ‌کنند.

آرویند کرجیوال با آغاز به‌کار این کمپین گفت: «من از شهروندان درخواست می‌کنم که در این کمپین مشارکت داشته باشند و اقدام به جایگزینی خودروهای بنزینی با برقی کنند».

کمیسیون توسعه ارتباطات (DDC) این کشور قرار است اجرای این کمپین را در شبکه‌های مجازی همچون توئیتر، فیس‌بوک، لینکدین و اینستاگرام انجام دهد. در نوامبر سال۲۰۱۸ شهرداری دهلی نخستین طرح پیشنهادی برای سیاست برقی‌سازی را منتشر کرد.

براساس این طرح باید به هدف سهم ۲۵‌درصدی طی ۵سال می‌رسیدند. اما فارغ از کاهش مالیات‌ها و هزینه‌های ثبت پلاک، مقامات دهلی یارانه اختصاصی را برای خرید سه‌چرخ‌های برقی درنظر گرفته‌اند.

این مشوق‌ها شامل رقمی تا حداکثر ۳۰هزار روپیه (معادل۴۱۳دلار) برای دو یا سه‌چرخ‌ها و ۱۵۰هزارروپیه (معادل ۲هزارو۶۹دلار) برای خودروهای چهارچرخ می‌شود.

از زمان اجرای این سیاست‌ها در ماه آگوست ۲۰۲۰ تا به حال بیش‌از ۶هزار دستگاه خودرو برقی فروخته شده، همچنین دولت این کشور در تلاش است که بیش‌از ۱۰۰ ایستگاه شارژ را در سراسر این شهر راه‌اندازی کند. اما در هر صورت نقش اصلی در این برنامه را خودروسازان این کشور بازی می‌کنند که با عرضه محصولات مناسب برای عموم شهروندان مشوق خریداری آنها می‌شوند.

البته تسلا نیز به این تغییرات واکنش مثبت نشان داده و اعلام کرده است قصد دارد گیگافکتوری بعدی خود را در هندوستان تاسیس کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه