بازنگری در رشته‌های آموزشی و مقاطع تحصیلی دانشگاه ضروری است


بازنگری در رشته‌های آموزشی و مقاطع تحصیلی دانشگاه ضروری است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نیاز منطقه‌ای دانشگاه‌ها به رشته‌های مورد پذیرش، گفت: باید در خصوص رشته‌های آموزشی و مقاطع تحصیلی موجود در سند جامع علمی بازنگری شود.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مدیران صنایع آذربایجان شرقی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند آمایش علم و فناوری، اظهار کرد: این طرح که در ابتدا به صورت سند جامع علمی کشور ترسیم شده و سپس به عنوان آمایش علمی و فناوری هر استان بررسی شده است، در راستای جهت گیری‌های پژوهش و فناوری می‌تواند به عنوان یک معماری خوب مطرح شود.

وی با اشاره به نیاز منطقه‌ای دانشگاه‌ها به رشته‌های مورد پذیرش در این سند، افزود: باید در خصوص رشته‌های آموزشی و مقاطع تحصیلی موجود در این سند بازنگری شود، زیرا نقش دانشگاه در واقع تربیت نیروی انسانی برای کل کشور است و دانشگاه‌های استان دانشجویان خود را تنها برای نیاز منطقه خود تربیت نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ما نباید به فکر ایجاد بیکاری ساختاری باشیم و اگر دانشگاه دانشجوی خود را پذیرش می‌کند، باید بر اساس نیاز کشور باشد.

پورمحمدی با بیان این‌که هر برنامه‌ای نواقصی دارد، گفت: این نواقص را می‌توان در طول زمان تکمیل کرد و فناوری‌ها را با نیازها مطابقت داد.

وی گفت: هر یک از دانشگاه‌های استان با دانشگاه‌های معتبر دنیا در حال رقابت هستند و باید انواع مقالات را در حد بین الملل و برای آی اس آی چاپ کنند و در کنار آن هم باید به نیازهای صنعت و جامعه بپردازیم و نیروی کار مورد نیاز را برای جامعه تربیت کنیم.

پورمحمدی افزود: این حرکت دو سویه ما را با مشکل رو به رو کرده است و بنابراین ما در اقتصاد همراه با محدودیت‌ها زندگی می‌کنیم و منابع را باید به جایی هدایت کنیم که اولویت و نیاز ما است؛ البته اگر این محدودیت‌ها را نداشتیم، می‌توانستیم آموزش را تنها به عنوان یک تقاضای اجتماعی در جامعه مطرح کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در خصوص بررسی سند علمی و فناوری استان، گفت: سند آمایش فناوری که در سند آمایش سرزمینی آورده شده است را به صورت تقسیم کار در نهادهای مرتبط پیش می‌بریم و در ادامه این وظایف، ارزیابی و بررسی سند توسعه فناوری نیز با همکاری دانشگاه تبریز پیگیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج