بیش از 17 هزار خانوار در آذربایجان غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند


بیش از 17 هزار خانوار در آذربایجان غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: امسال 17 هزار و 800 خانوار جدید تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر در استان قرار گرفتند که از این رو آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور است.

یونس معزز روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار، بخشداران و مدیران کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی در میاندوآب اظهار داشت: این در حالی است که امسال سهمیه تعیین شده برای آذربایجان غربی تحت پوشش قرار دادن ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار بود که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار بیشتر از سهمیه پیش‌بینی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: ۱۰۲ واحد کارگزاری این صندوق در آذربایجان غربی فعالیت دارد که تاکنون بیش ۱۱۵ هزار خانوار در استان عضو این صندوق شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ خانوار از مزایای بازنشستگی ناشی از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شده اند، گفت: افرادی که در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سالگی قرار داشته و در روستاها یا مناطق عشایری ساکن بوده و یا کشاورزانی که در شهر ساکن هستند و همچنین رانندگان ناوگان مسافربری برون شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند با پرداخت حق بیمه سالانه به مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تا سقف هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال پس از ۱۵ سال از مزایای بازنشستگی آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲ برابر سهم این بیمه از سوی دولت پرداخت می‌شود، اظهار داشت: همچنین کارکنان شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی و دامپزشکی که شرکت‌های آنان در روستاها مستقر است و همچنین زنبورداران و قالیبافان ساکن در شهرها و روستاها بدون دارا بودن سابقه هر نوع بیمه می‌توانند عضو صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان و عشایر شوند.

معزز با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه شدگان این صندوق با ۱۵ سال سابقه و دارا بودن ۶۵ سال تمام در استان بازنشست شده‌اند، گفت: همچنین یک هزار و ۷۰۰ نفر هم از مزایای مستمری بازماندگان برخوردار شده‌اند.

بیش از 17 هزار خانوار در آذربایجان غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند

وی با اشاره به اینکه حداقل حقوق دریافتی ماهانه دوسوم سطح درآمد بیمه شدگان است، افزود: همچنین پرداخت ۲ برابر سهم بیمه از سوی دولت و انتقال سوابق بیمه‌ای افراد از این صندوق به سایر بیمه‌ها و بالعکس از دیگر مزایای این صندوق است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: براساس تفاهم نامه صورت با نهادهای حمایتی، افراد تحت پوشش آنها به صورت رایگان در این بیمه عضو شده‌اند.

معزز در خصوص وضعیت میاندوآب‌ نیز گفت: در میاندوآب ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۵۷۳ نفر از آنان از مزایای بازنشستگی این بیمه بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد برخورداران از مزایای کارافتادگی این بیمه در استان متعلق به میاندوآب‌ است، گفت: همچنین از نظر تعداد بیمه شدگان این شهرستان رتبه سوم را به خود اختصاص داده و از نظر درصد پوشش رتبه هشتم را دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد راهبردی در میاندوآب گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مردم میاندوآب‌ در روستاها ساکن بوده و یا مشغول کشاورزی هستند برای افزایش درصد پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر این جلسه به منظور افزایش هم افزایی ۱۲ کارگزاری فعال در این شهرستان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در پایان این جلسه احکام بازنشستگی سه نفر از بیمه‌گذاران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در میاندوآب شامل بازنشستگی براساس قوانین صندوق (۱۵ سال سابقه و دارا بودن ۶۵ سال سن)، بازماندگان بیمه شده و یک نفر هم به عنوان بازنشسته ناشی از کارافتادگی ابلاغ شد.

بیش از 17 هزار خانوار در آذربایجان غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند

بیش از 17 هزار خانوار در آذربایجان غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت می‌باشد.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌ بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده، با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا