مدرسه 6 کلاسه روستای طاغان درمیان به بهره‌برداری رسید


مدرسه 6 کلاسه روستای طاغان درمیان به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - مدرسه 6 کلاسه شهید خنیاگر روستای طاغان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین گفت: این مدرسه با زیربنای ۵۳۰ متر مربع و با اعتبار سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان احداث شد.

محمود چاوشان افزود: بنیاد برکت برای احداث این مدرسه ۷۸۰ میلیون تومان مشارکت کرده است.

وی اظهار داشت: در استان ۱۰ هزار کلاس درس داریم، اما همچنان درصدد رفع هر گونه کمبود فضای فیزیکی برای تحصیل دانش‌آموزان منطقه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز در هشتمین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد و بدو ورود به اسدیه، با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر، با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

حمید ملانوری به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه شهرستان درمیان، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی در مزار شهدای گمنام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

وی در گلزار شهدا گفت: تمام دستاوردهای نظام مرهون خون شهداست.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما به پاسداشت حرمت خون پاک شهیدان وظیفه داریم در گام دوم انقلاب اسلامی، محکم‌تر و قوی‌تر از قبل برای تحقق آرمان‌های این عزیزان و اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قدم برداریم.

وی با خانواده شهید غلام محمد عبداللهی نیز دیدار کرد و گفت: خانواده‌های شهدا که همه سرمایه خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، سند افتخار جامعه هستند.

ملانوری اظهار داشت: حماسه ایثارگری‌های شهدای انقلاب و دوران هشت ساله دفاع مقدس در تاریخ کشور برای همیشه ثبت و ضبط خواهد ماند.

شهید غلام محمد عبداللهی متولد ۱۳۴۰ شهر اسدیه است که بهمن ۱۳۶۴ در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیدار چهره به چهره و مستقیم با مردم از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان درمیان بود که با حضور حجت الاسلام خزاعی امام جمعه شهرستان درمیان، مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی همراه بود.

ملانوری ضمن استماع مسایل و مشکلات مراجعین، دستورات لازم را جهت پاسخگویی و رفع آن را به دستگاه‌های مربوطه صادر کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی در جریان سفر به درمیان با جمعی از نخبگان و علمای شیعه و اهل سنت این شهرستان نیز دیدار کرد.

این دیدار با هدف آشنایی با دغدغه‌های این قشر تاثیرگذار و اطلاع از پیشنهادات شان برای توسعه شهرستان صورت گرفت و استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های ستاد توسعه خاوران برای استفاده از ظرفیت اقشار تاثیرگذار به ویژه نخبگان و علما سخن گفت.

ملانوری توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار را از مهمترین اهداف ستاد توسعه خاوران عنوان کرد و گفت: از پیشنهادات ارائه شده برای بهره‌برداری از پتانسیل‌های استان استقبال می‌کنیم.

سفر یک روزه استاندار با هدف گفت و گو با مردم، بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و آشنایی با مسایل و مشکلات موجود این شهرستان مرزی انجام شد.

بازدید از کارخانه سیمان باقران و افتتاح آسیاب شماره ۲ این کارخانه از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در درمیان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان