19.5 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در استان بوشهر انجام شد


19.5 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در استان بوشهر انجام شد

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19.5 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این میزان جوجه‎ریزی در استان بوشهر تاکنون منجر به تولید ۳۳ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر شده است.

وی بیان کرد: جوجه‎ریزی دی و بهمن ماه استان بوشهر به ترتیب ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تن و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن گزارش شده که با این میزان جوجه ریزی تولید چهار هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ در اسفند ماه پیش بینی می‌شود.

منوچهری ادامه داد: پیش بینی تولید گوشت مرغ دراستان بوشهر در فروردین ماه سه هزار تن برآورد شده است.

وی با اشاره به کاهش چهار درصدی جوجه ریزی در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گفت: در این مدت ۷۵ هزار تن نهاده براساس سامانه بازارگاه در استان توزیع شده است.

منوچهری افزود: براساس پیش بینی‌هایی که برای بازارهای یک ماه آینده انجام شده تا ۱۵ فروردین روزانه حدود ۹۰ تن مرغ مازاد برنیاز استان تولید و طبق هماهنگی انجام شده برای جبران کمبود استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: از ۱۵ تا ۳۰ اسفند نیز تولید مرغ استان بوشهر ۲ هزار تن است که هر روز ۳۳ تن مازاد بر مصرف استان مطابق با برنامه در مناطقی که با کمبود روبرو است توزیع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!