60 میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری مهریز شد


60 میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری مهریز شد

یزد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 60 میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی صرف طرح‌های آبخیزداری در بخش مرکزی شهرستان شد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی باقری روز چهارشنبه در آستانه هفته منابع طبیعی در نشست با خبرنگاران شهرستان افزود: کنترل سیل در هنزا، بنادک سادات، منشاد و سرو و ارنان اهم طرح‌های اجرا شده است .

وی به اهمیت درختکاری با همکاری مردم اشاره کرد و ادامه داد: امسال تاکنون ۲۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر به خصوص از ارقام سنجد تلخ و شیرین، عناب، اقاقیا ، زبان گنجشک و کاج و سرو توزیع شد.

این مسوول به پدیده زشت زمین‌خواری پرداخت و اظهار کرد: در این مدت ۶۰ هکتا از اراضی ملی با همراهی مردم در قالب ۳۳۷ پرونده بررسی و رفع تصرف شد و این کار مهم باید همچنان ادامه داشته باشد .

باقری به برنامه های بزرگداشت هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: تجلیل از فعالان این عرصه، برگزاری مسابقات، فعالیت‌های فرهنگی در رسانه‌های گروهی و دیدار با مسوولان اجرایی اهم برنامه‌هاست .

وی به اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری به خصوص در روستاها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح همیار طبیعت برای همکاری عموم شهروندان در اجرای برنامه‌ها محور اقدام این اداره می‌باشد.

هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه ، ارنان ، تنگچنار ، بهادران و خورمیزات است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و حدود ۳۵ درصد جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم