ایجاد زیرساخت‌های یادگیری الکترونیک نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است


ایجاد زیرساخت‌های یادگیری الکترونیک نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با بیان این‌ که اگر امروز مدارس و دانشگاه‌های ما در این وضعیت کرونایی تعطیل نشده و نمی‌شوند، تاکید کرد: با ظهور همین دستاورد علمی یعنی آموزش مجازی و یا سیستم یادگیری الکترونیکی است پس باید برای ایجاد زیرساخت و همه گونه تقویت آن سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین دوره بین المللی کنفرانس یادگیری و یاددهی به میزبانی موسسه آموزش عالی مهرالبرز و با همکاری انجمن علمی یادگیری الکترونیکی (یادا) با شعار یادگیری االکترونیکی اثر بخش در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه به صورت آنلاین با حضور سخنرانان کلیدی از سایر دانشگاه‌های جهان برگزار می‌شود.

در آیین افتتاح این رویداد، کمال خرازی ریاست کنفرانس در سخنانی یادگیری الکترونیکی را ضرورت امروز زندگی بشری بر شمرده و با اشاره به تحولات شگرف در حوزه‌های فناوری، خواستار تلاش و همت همه دست اندرکاران حوزه آموزش برای تقویت و بهره گیری از ظرفیت‌های ارزشمند این مدل آموزشی شدند.

خرازی برگزاری این کنفرانس به ویژه در دوره بحران پیش آمده از کووید ۱۹ را فرصتی مغتنم در جهت همفکری و هم افزایی بیشتر اساتید و دانشجویان این حوزه به منظور رشد علمی روشها و ابزارهای یادگیری و یاددهی دانستند.

رحیم عبادی دبیر کنفرانس نیز در سخنانی با مروری بر تحولات فناوری در یادگیری و آموزش، ظهور اینترنت را پدیده ای برای تبدیل جهان امروز به مدرسه و دانشگاهی برای همه با پروتکل www بیان کرد و با ذکر ویژگی‌های متفاوت این کنفرانس همچون برگزاری برخط(آنلاین) و میزبانی یک موسسه آموزش عالی برای نخستین بار، برنامه‌های این رویداد علمی را تشریح کرد که حضور اساتید صاحب نام خارجی از پنج کشور پیشرو در حوزه یادگیری الکترونیکی به عنوان سخنرانان ویژه، برگزاری بیش از ۱۰ نشست علمی پیش از کنفرانس، اجرای هشت کارگاه تخصصی و همچنین ارائه ۱۴۲ مقاله فارسی و انگلیسی در این کنفرانس از جمله آن است.

خدایار ابیلی رییس موسسه مهرالبرز ضمن ابراز افتخار از میزبانی این کنفرانس با معرفی این نخستین موسسه آموزش عالی الکترونیکی، اهداف این رویداد علمی را کیفیت بخشی و ارائه تجارب و دستاوردهای مهم علمی و پژوهشی در این حوزه بیان کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه محور اصلی امروز ایجاد شده در زیست بوم علم و فناوری که باعث قدرت کشور شده است، گفت: آموزش است که در دوران بیماری کووید ۱۹ اهمیت روزافزون آموزش آن هم در بستر الکترونیکی آشکارتر شد.

وی با بیان اینکه به کارگیری فناوری در امر آموزش موجب انعطاف پذیری می‌شود، غلبه بر زمان و مکان و ایجاد فرصت برابر تحصیل برای همگان را ویژگی مهم این نوع آموزش بر شمرد.

ابیلی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم همکاری پیش آمده خواستار تلاش همگانی در جهت توسعه و بهبود آموزش الکترونیکی اخلاق محور در کشور شدند.

اسحاق جهانگیری سخنران کلیدی مراسم افتتاحیه این برنامه بود که ضمن تبریک به همه دست اندرکاران و حاضران در این همایش مهم، نواندیشی و نوآوری در مدل‌های آموزشی حتی در صورت رو به رو نشدن با بیماری عالم گیر کووید ۱۹ با توجه به رشد و توسعه پرشتاب فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و الزامات توسعه همه جانبه موزون و پایدر را امری ضروری و اجتناب ناپذیر بیان کردند.

جهانگیری ضمن تجلیل از همت خرازی و موسسه آموزش عالی مهرالبرز در برگزاری این کنفرانس بر اهمیت موضوعات و نتایج آن در این برهه پر سوال عالم گیری بیماری و نقش آن بر حوره آموزش کشور تاکید کرد و از وزارت علوم خواستند تا به نهادینه کردن نقش آموزش الکترونیکی در دوران پساکرونا نیز اهتمام جدی بورزند و زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش‌های غیردولتی در این حوزه را فراهم کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر امروز مدارس و دانشگاه‌های ما در این وضعیت کرونایی تعطیل نشده و نمی‌شوند به اعتبار این دستاورد علمی یعنی آموزش مجازی و یا سیستم یادگیری الکترونیکی است، پس باید برای ایجاد زیرساخت و همه گونه تقویت آن سرمایه گذاری جدی صورت گیرد و شرایط و امکانات لازم برای بهبود و اثر بخشی آن اقدام کرد.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و حضور در این کنفرانس در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۳ و ۱۴ اسفندماه و مراسم اختتامیه آن می توانند به آدرس http://icelet۲۰۲۱.mehralborz.ac.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر