محمدحسینی: مشارکت مردم چون انتخابات مجلس پایین نباشد


محمدحسینی: مشارکت مردم چون انتخابات مجلس پایین نباشد

تهران- ایرنا- دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از مردم خواست در انتخابات به طور گسترده شرکت کنند تا مشارکت مانند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زیر 50 درصد نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد حسینی روز چهارشنبه در همایش احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ در تالار وزارت کشور، گفت: اگر چه در بسیاری از کشورها مشارکت انتخاباتی مردم کمتر از ۵۰ درصد است، اما این امر برای ما زیبنده نظام نیست.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایرانی اسلامی با بیان اینکه احزاب در مدت باقیمانده بیش از گذشته می‌توانند در بالا بردن نرخ مشارکت تاثیرگذار باشند، راجع به فعالیت تشکل متبوع، اظهار کرد: ماهی یک بار در فضای مجازی با همه دبیران استانی نشست داریم و بیانیه ای با امضای هزار استاد دانشگاه از یک نامزد انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کردیم.

حسینی تصریح کرد: منافع ملی را باید بر منافع باندی و حزبی ترحیح دهیم و به جای سیاه نمایی، نقطه قوت را هم مطرح کنیم چون نظام انتقادپذیر است. اگر دور قبل گفتیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم این دور باید بگوییم بین خوب و خوبتر یکی را انتخاب کنیم تا مردم باور کنند در آینده تحولی انجام می‌شود. انتخابات باید نقطه عطفی برای روی کار آمدن قوه مجریه کارآمدتر باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا خطاب به اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان بررسی کنند چه شد که طرفداران پر و پا قرصشان در انتخابات مجلس نیامدند. شاید ردصلاحیت را مطرح کنند که می‌گویم در همه دوره‌ها اصلاح طلبان در انتخابات نامزد داشته اند.

حسینی از گروه های سیاسی خواست تا به جای تخریب و سیاه نمایی دیگران، قابلیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی را مطرح کنند و گفت: اگر در دوره‌های گذشته وعده‌هایی دادیم عمل نکردیم از مردم عذرخواهی کنیم و اگر بخواهیم توجیه و فرافکنی کنیم، خود غلط دیگری است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: فردی را نامزد ریاست جمهوری کنیم که خود را تدارکات‌چی و شخص اول کشور نداند. رییس جمهوری دومین شخصیت کشور، رییس شورای عالی امنیت ملی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی فضای مجازی است اما درعین حال اینطور نیست که هر کاری بکند. سیاست‌های کلی نظام در اختیار دولت نیست.

وی با بیان اینکه احزاب باید ترجمان مطالبات مردم باشند،گفت: رهبری در گام دوم توصیه هایی دارند و داوطلب باید بگوید برنامه اش برای مقابله با قساد چیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403