پرداخت‌های شرکت‌های دولتی از طریق سامانه حواله الکترونیک انجام می‌شود


پرداخت‌های شرکت‌های دولتی از طریق سامانه حواله الکترونیک انجام می‌شود

تهران-ایرنا- کلیه پرداخت‌های شرکت‌های دولتی از ابتدای خردادماه سال 1400 صرفاً از طریق حساب‌های نزد بانک مرکزی و سامانه حواله الکترونیک با درج شناسه پرداخت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز -چهارشنبه- در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بندالحاقی ۲ و ۳تبصره ۲۰ موافقت کردند.

بر اساس جزء الحاقی ۱ تبصره ۲۰ کلیه پرداخت‌های شرکت‌های دولتی از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۰ صرفاً از طریق حساب‌های نزد بانک مرکزی و سامانه حواله الکترونیک با درج شناسه پرداخت و در وجه ذینفع نهایی انجام می شود.هر پرداختی خارج از این سازوکار در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

همچنین بر اساس جزء الحاقی ۲ تبصره ۲۰ وزارت امور اقتصادی و دارایی(خزانه‌داری کل کشور) مکلف است اطلاعات کلیه پرداختی های موضوع این بند را به تفکیک سرفصل های تعریف شده در شناسه پرداخت و ذینفع نهایی تجمیع و امکان دسترسی به این اطلاعات را برای سازمان برنامه و بودجه کشور، دیوان محاسبات کشور و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی فراهم نماید.

وزارت امور اقتصادی و دارائی(خزانه داری کل کشور)، ساز و کار اجرائی پرداخت مستقیم به ذی­نفع نهایی را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برای اجراء ابلاغ نماید. مسوولیت صحت و سلامت اسناد مالی بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرائی و دیوان محاسبات کشور می‌باشد.

نمایندگان با رای موافق به بند الحاقی تبصره ۲۰ مقرر کردند در اجرای بند(چ) ماده(۳۷) قانون احکام دائمی برنامه ­های توسعه کشور مبنی بر تکلیف دستگاههای اجرائی مشمول ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به هزینه­ کرد یک­ درصد از اعتبارات هزینه­ ای خود(به استثنای فصول۴،۱و ۶) طی قرارداد مشخص با سازمان صدا و سیما برای تولید برنامه جهت فرهنگ­سازی و آگاهی بخشی و اطلاع ­رسانی، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با تنظیم سازوکار مناسب در هر مرحله از تخصیص اعتبارات هزینه­ ای، اعتبارات موضوع این بند را متناسب با تخصیص اعتبار دستگاه اجرائی مشمول کسر، و به سازمان صدا و سیما اختصاص دهد.

سازمان صدا و سیما و دستگاههای اجرائی ذیربط موظفند براساس قوانین و مقررات مربوط نسبت به انعقاد یا تمدید قرارداد و اجرای آن اقدام و گزارش عملکرد این بند را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نمایند.

قالب تولید، زمان و جدول پخش برنامه های موضوع این بند بر اساس تنوع و نیاز آنتن به تشخیص سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود .

اعتبار فوق جزء درآمدهای سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران شناسایی می‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!