روندکاهشی قیمت سیمان در روزهای آینده؛ هیچ کمبودی درکالاهای اساسی نیست


روندکاهشی قیمت سیمان در روزهای آینده؛ هیچ کمبودی درکالاهای اساسی نیست

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در خصوص تامین مرغ به قیمت 20 هزار و 400 تومان به ویژه در ایام عید و ماه مبارک رمضان تدارک لازم دیده شده است، گفت: در ارتباط با تامین سایر کالاها نیز جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، عباس تابش روز چهارشنبه در بازرسی از بازار بوشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳.۵ میلیون بازرسی از بازارهای کشور انجام شده که از این میزان ۱۲۰ هزار مورد به صورت مشترک با مجموعه تعزیرات انجام شده است.

وی افزود: مطابق با قانون، تعزیرات حکومتی فقط برای جریمه‏ ‎های زیر ۴۰۰ هزارتومان در محل وقوع تخلف قادر به تعیین حکم است و حضور این دستگاه در بازرسی‌های مشترک تنها به طولانی شدن روند بازرسی می‌انجامد.

وی بیان کرد: در یک تفاهم مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی قرار شد، این سازمان به جای حضور در گشت‌های مشترک روند رسیدگی به احکام را سرعت ببخشند و بازرسی‌ها به طور معمول از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام گیرد.

تابش افزود: در خصوص تامین مرغ ویژه ایام عید و ماه مبارک رمضان نیز تدارک لازم دیده شده و قیمت این کالا همچنان هر کیلو گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده و افزایش نرخی تا پایان سال ندارد.

وی با بیان اینکه آمار تولید تخم مرغ در کشور بسیار بالا است گفت: در زمان حاضر در ارتباط با تامین سایر کالاها جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

تابش در ارتباط با وضعیت تامین سیمان اظهارکرد: طی ۲ ماه گذشته برخی از شرکت‌های تولید سیمان به دلیل قطع سهمیه گاز و کمبود برق به ناچار ۲۵ درصد ظرفیت تولید خود را کاهش دادند و هم اکنون همه آنها تولید کامل خود را از سرگرفته اند و در این شرایط انتظار می‌رود کاهش قیمت سیمان را در بازار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۳۰ درصد کل ظرفیت تولید سیمان کشور خالی است، گفت: فلسفه این حجم تولید برای صادرات است سازمان حمایت به شرط تامین نیاز داخل از صادرات این کالا حمایت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی