آموزش و پرورش مکلف به استخدام معلمان طرح مهرآفرین و قرآنی شد


آموزش و پرورش مکلف به استخدام معلمان طرح مهرآفرین و قرآنی شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را برای استخدام معلمان طرح مهرآفرین و قرآنی مکلف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب و در نوبت سوم و نشست بیست و یکم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با بندهای الحاقی ۴، ۵، ۶، ۷ و ۸ تبصره ٢١ ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ۴ این تبصره وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف شد نسبت به استخدام معلمان طرح مهرآفرین از محل باقیمانده مجوزهای استخدامی استفاده نشده و همچنین کلیه معلمان قرآنی اقدام نمایند. بارمالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف ۱۲۷۵۰۳ وزارت آموزش و پرورش در سقف ۵۰۰ میلیارد ریال تأمین می شود.

براساس بند الحاقی ۵ تبصره ٢١ نیز دولت مکلف است پس از پرداخت اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف های بنیه دفاعی را در اولویت قرار داده و به نحوی عمل نماید که درصد واگذاری در تمام مقاطع زمانی با درصد تحقق منابع بودجه عمومی حداقل برابر باشد و در پایان سال حداقل تا ۸۰ درصد واگذاری انجام شود.

طبق بند الحاقی۶ این تبصره که به تصویب نمایندگان رسید، دولت مکلف است ۲۰ درصد از اعتبارات متوازن سازی مناطق کم برخوردار برای اجرای طرحهای بسیج سازندگی و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدائی سپاه را در همان مناطق به آنها اختصاص دهد تا سازمان های مذکور با هماهنگی شورای برنامه ریزی استان در مناطق کم برخوردار استان هزینه نماید.

طبق بند الحاقی ۷ تبصره ٢١ به دستگاه های اجرایی اجازه داده می شود تا ۲ درصد از اعتبارات خود را در زمینه پدافند غیر عامل هزینه کنند.

در بند الحاقی ۸ این تبصره نیز آمده است که کلیه اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی صددرصد تخصیص یافته تلقی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه