موافقت مجلس با تجهیز سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج


موافقت مجلس با تجهیز سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج

تهران- ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 1400 با تجهیز و آماده سازی سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی چهارشنبه شب و نشست بیست و یکم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه ای با الحاق یک بند به ردیف یک تبصره (۱۹) ماده واحده لایحه بودجه بر اساس پیشنهاد «محمدصالح جوکار» رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور موافقت کردند.

در بند الحاقی به ردیف یک تبصره ۱۹ آمده است: یک درصد از اعتبارات موضوع این بند برای تکمیل، تجهیز و آماده سازی سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج هزینه می شود.

در متن ردیف یک تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه که پیش از این تصویب شده بود، مقرر شده است: به دولت اجازه داده می‌شود تا ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هر دستگاه اجرائی مندرج در این قانون را کسر و به ردیف شماره ۳۷-۵۵۰۰۰۰ واریز کند تا با اعتبار مصوب طرحها و زیرطرحهای دستگاه اجرائی مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون، در قالب یارانه سود، وجوه اداره‌شده و یا کمک، برای قراردادهای مذکور اختصاص دهد.

در ادامه ردیف یک تبصره ۱۹ تاکید شده است: جابجایی اعتبارات، طرحها و زیرطرحهای مندرج در قسمت دوم پیوست شماره (۱) ‌این قانون و اولویت‌بندی آنها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود. نحوه توزیع اعتبارات طرح(پروژه) های استانی توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعیین می‌شود.

همچنین بخش های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند تأمین مالی را از طریق روشهایی چون تأمین مالی خارجی (موضوع بند (الف) تبصره (۳) این قانون)، منابع بانکی، بازار سرمایه و تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی (با رعایت قوانین و مقررات موضوعه) انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج