سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در دو پروژه صنعتی از دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور


سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در دو پروژه صنعتی از دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور

استاندار کردستان ضمن گله‌مندی از انتقادات غیرمنصفانه در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان گفت: در تمام سال‌های گذشته کل سرمایە گذاری بخش صنعت کردستان 315 میلیون دلار بود ولی در سفر دکتر جهانگیری معادل یک میلیارد دلار برای دو پروژه صنعتی استان با حضور بانک ها مصوب شد، اما برخی رسانه‌ها با بیهوده انگاری این سفرها نومیدی را به جامعه تزریق کردند.

بهمن مرادنیا امروز (13 اسفند) در جلسه شورای اداری استان و جشنواره شهید رجایی در سال ۹۹ با بیان اینکه جایگاه و مسئولیت وی می طلبد که انتقادات را پذیرا باشد، گفت: معتقد به قبول انتقادات سازنده و منصفانه هستیم اما نه انتقادی که اساس و بنای خود را بر تخریب گذاشته است.

مرادنیا ضمن اشاره به این موضوع که در کارها و اقدامات ضعف و نقاط قوتی وجود دارد؛ عنوان کرد: بهتر است کسانی که دست به نقد هستند در کنار پرداختن به نقاط ضعف نقاط قوت‌ها را نیز در نظر بگیرند.

وی همچنین بە سفر معاون اول رئیس جمهور بە کردستان نیز اشارە کرد و افزود: در تمام سال‌های گذشته کل سرمایە گذاری بخش صنعت کردستان ۳۱۵ میلیون دلار بود ولی در سفر دکتر جهانگیری معادل یک میلیارد دلار برای دو پروژه صنعتی استان با حضور بانک ها مصوب شد، اما برخی رسانه‌ها با بیهوده انگاری این سفرها نومیدی را به جامعه تزریق کردند.

استاندار کردستان ضمن درخواست از صدا سیما، رسانه‌ها و قلم به دستان برای دوری از غرض ورزی و انتشار اخبار نومید کننده و انعکاس منصفانه اخبار گفت: واقعیت امر این است که در سفر دکتر نوبخت به استان در سال گذشته خیلی از اتفاقات خوبی در بحث سدها و راه‌آهن نتیجه سفر وی به استان بود و امسال هم در سفری که ایشان به استان داشتند 350 میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در پروژه‌های در دست اقدام اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که مدیران استان باید حامی ایتام و کودکان بی‌سرپرست باشند؛ تصریح کرد: ما به عنوان جامعه‌ای که از نظر فرهنگی به نوع دوستی، دلسوزی، مهربانی و عاطفه در بین دیگر اقوام ایرانی زبانزد هستیم، چرا باید نسبت به ایتام بی‌توجه باشیم و مدیران با حمایت از این کودکان باید الگو باشند.

استاندار کردستان در خصوص تهیه جهیزیه به زوج‌ها عنوان کرد: سعی ما بر این است که از منابع استانی با هماهنگی سازمان مدیریت و بودجه استان اعتباری را به جهیزیه زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دهیم؛ اما از منابع غیر دولتی یک میلیارد تومان به این امر کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص عملکرد مثبت بانک‌های استان افزود: ما نیازمند یک هدف‌گذاری مشخص هستیم و با توجه به اینکه در سال جاری مصارف نسبت به منابع بانک‌ها افزایش یافته است لازم است که در سال آینده یک هدف‌گذاری انجام شود تا این عدد همچنان افزایش پیدا کند.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به قانون حمایت از معلولین اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰ درصد جامعه را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند که عدد قابل تاملی است و از مدیران می خواهم به هیچ وجه نسبت به معلولان بی توجه نباشند.

استاندار کردستان عنوان کرد: مدیران استان به قانون حمایت از معلولان توجه خاصی داشته باشند و آن را به عنوان یک وظیفه بدانند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از جمعیت کشور را معلولین تشکیل می‌دهند؛ ادامه داد: فردی که به هر دلیلی از نقص عضوی برخوردار است و دچار مشکلاتی است نباید از حق و حقوق اجتماعی خود بی‌بهره شود و این وظیفه همه انسان‌ها است که برای رعایت حقوق اجتماعی معلولان تلاش کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید