آزادسازی 186 میلیارد تومان از وثایق کارخانه سیمان باقران


آزادسازی 186 میلیارد تومان از وثایق کارخانه سیمان باقران

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت 186 میلیارد تومان از وثایق کارخانه سیمان باقران آزاد شد که این اقدام به نوعی بازگشت سرمایه به خزانه این مجموعه است.

حمید ملانوری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان باقران و حضور در مراسم افتتاح آسیاب شماره ۲ این مجموعه تولیدی اضافه کرد: این رقم معادل ۱۰ ماه تولید کارخانه است.

وی با تشکر از مدیریت و سرمایه‌گذاران کارخانه که با فعالیت خود به تولید و اقتصاد استان کمک می‌کنند گفت: اگرچه بانک‌ها هم به دنبال سود خود هستند اما در راستای صرفه و صلاح استان، کمک به تولید، اشتغالزایی و از همه مهمتر ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذار بخش خصوصی، این وثایق آزاد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خیلی‌ها این کار را غیرممکن می‌دانستند گفت: با اراده، برنامه‌ریزی، همراهی، تلاش و ممارست توانستیم ناممکنی را ممکن سازیم.

وی به اقدام سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی آسیاب شماره ۲ کارخانه سیمان باقران اشاره کرد و افزود: این آسیاب با بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید و کمک قابل توجهی به تولید سیمان خواهد کرد.

ملانوری گفت: افزایش تولید فرآورده در این کارخانه به رونق اقتصادی استان و کشور کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: درمیان، شهرستانی است که به واسطه همجواری با مرز، ترکیب جمعیتی متشکل از اهل تسنن و تشیع، فعالیت‌های اقتصادی، تولید محصولات کشاورزی مثل زرشک و فرآورده‌های دامی و طیور، شرایط مطلوبی دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ما به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه فعال شدن ظرفیت‌های شهرستان را فراهم کنیم تا ضمن کمک به افزایش سطح درآمد مردم، مانع مهاجرت شده و به پایداری امنیت در منطقه کمک کنیم.

وی افزود: همراهی بخش خصوصی و متنفذین باعت می‌شود روز به روز بیشتر بر مشکلات فائق آییم و درمیان را به شهرستانی برخوردار تبدیل کنیم.

با بهره‌برداری از آسیاب شماره ۲ کارخانه سیمان باقران ظرفیت تولید سیمان در این کارخانه تا پنج هزار و ۲۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

تولید کارخانه سیمان باقران در حال حاضر روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن است و نصب و راه‌اندازی این آسیاب ۸۱۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی برای حضور در مراسم افتتاح این آسیاب به کارخانه سیمان باقران رفته بود، از روند تولید سیمان و وضعیت فعالیت کارخانه بازدید کرد و در جمع کارکنان این مجموعه، مسایل و مشکلات آنان را جویا شد.

آزادسازی 186 میلیارد تومان از وثایق کارخانه سیمان باقران

همچنین امروز مدرسه ۶ کلاسه برکت شهید خنیاگر روستای طاغان شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: این مدرسه با زیربنای ۵۳۰ متر مربع و با اعتبار سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان احداث شد.

محمود چاوشان افزود: بنیاد برکت برای احداث این مدرسه ۷۸۰ میلیون تومان مشارکت کرده است.

وی اظهار داشت: در استان ۱۰ هزار کلاس درس داریم اما همچنان درصدد رفع هر گونه کمبود فضای فیزیکی برای تحصیل دانش‌آموزان منطقه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد و بدو ورود به اسدیه، با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر، با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

حمید ملانوری به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه شهرستان درمیان، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی در مزار شهدای گمنام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

وی در آغاز برنامه‌های این سفر یک روزه با خانواده شهید غلام محمد عبداللهی دیدار کرد.

دیدار چهره به چهره و مستقیم با مردم از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان درمیان بود که با حضور حجت الاسلام خزاعی امام جمعه شهرستان درمیان، مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی همراه بود.

ملانوری ضمن استماع مسایل و مشکلات مراجعین، دستورات لازم را برای پاسخگویی و رفع آن را به دستگاه‌های مربوطه صادر کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی در جریان سفر به درمیان با جمعی از نخبگان و علمای شیعه و اهل سنت این شهرستان نیز دیدار کرد.

این دیدار با هدف آشنایی با دغدغه‌های این قشر تاثیرگذار و اطلاع از پیشنهادات شان برای توسعه شهرستان صورت گرفت و استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های ستاد توسعه خاوران برای استفاده از ظرفیت اقشار تاثیرگذار به ویژه نخبگان و علما سخن گفت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه