هیچ خانوار یتیمی در روستاهای کشور بدون مسکن نمی‌ماند


هیچ خانوار یتیمی در روستاهای کشور بدون مسکن نمی‌ماند

کرمانشاه- ایرنا- رییس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی مددجویان در کشور طی 18 ماه آینده گفت: در صورت نهایی‌شدن این تفاهم‌نامه در هفته آتی، هیچ خانوار یتیمی در روستاها بدون مسکن نخواهد ماند.

سید «مرتضی بختیاری» روز چهارشنبه در جریان سفر به کرمانشاه در دیدار با مددجویان کمیته امداد روستای برف آباد شهرستان اسلام آبادغرب، یکی از ماموریت های کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای مددجو دانست و افزود: توانمندسازی شامل سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری و خواتکایی است.
وی با بیان اینکه توانمندسازی شغلی و ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان و مددجویان در سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به صراحت از کمیته امداد مطالبه شده؛ گفت: نام گذاری چند سال گذشته محور اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت موضوع اشتغال در نگاه ایشان است.
بختیاری با یادآوری اینکه هم اکنون در سال پایانی برنامه پنج ساله ششم قرار داریم، تاکید کرد: با تسهیلاتی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده در صورت تصویب نهایی می توانیم ۳۰۰ هزار شغل جدید در کشور برای نیازمندان ایجاد کنیم.
رییس کمیته امداد کشور بیان کرد: این نهاد در دوره پنج ساله ایجاد ۳۵۰ هزار شغل مددجویی را در دستور کار خود قرار داد اما با توکل بخدا و تلاش این نهاد این تعداد فرصت های شغلی به حدود ۹۰۰ هزار شغل رسیده است.
وی عنوان کرد: در سال ۹۶ به جای ۷۰ هزار شغل ۱۷۰ هزار فرصت، در سال ۹۷ بیش از ۱۴۸ هزار فرصت شغلی، در سال ۹۸ حدود ۱۷۶ هزار شغل و تا پایان سال ۹۹ هم حدود ۲۲۰ هزار طرح و فرصت اشتغال در کشور برای مددجویان ایجاد شده است.
بختیاری تاکید کرد: کمیته امداد در سال های اخیر بیش از یک سوم فرصت های شغلی در کشور را ایجاد کرده است.
وی همچنین این نهاد با هم افزایی و تعامل با بسیج سازندگی در بحث اشتغال مددجویان اشاره کرد.
این مقام مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه کمیته امداد بسته های حمایتی متعددی به خانوارهای مددجو ارایه می دهد، گفت: مسکن پرهزینه ترین و آرامش بخش ترین بسته حمایتی کمیته امداد به شمار می رود.
بختیاری تصریح کرد: مسکن در توانمندسازی خانوارهای مددجو اهمیت بسزایی دارد و به همین منظور امروز ۳۲۰ منزل مسکونی احداث و به خانوارهای مددجو کرمانشاهی واگذار شد.
وی با یادآوری اینکه ۳۷ منزل از این منازل در شهرستان اسلام آبادغرب واقع شده است، خاطرنشان کرد: استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب با رشادت های خود حق بزرگی بر گردن ما برجای نهاده اند که این نهاد در بحث مسکن و اشتغال برای این استان ها در سال آینده برنامه ها و ماموریت های ویژه ای در نظر گرفته است.
رییس کمیته امداد با یادآوری اینکه در ۴۳ سال گذشته این نهاد خدمات ارزنده به مردم و نیازمندان ارایه کرده و مهم ترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردمی بوده است، گفت کمیته امداد توانسته با عملکرد خودش رضایت مندی مردم را به دست آورد و امیدواریم در آینده با عملکرد قوی تر و بهتر و با بالارفتن سرمایه اجتماعی که همان مردم هستند آثار و برکات بیشتری شاهد باشیم.
بختیاری در پایان عنوان کرد: اسلام آبادغرب یکی از شهرهای ماندگار در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !