معاون دبیر کل حزب الله اوضاع لبنان را پیچیده و خطرناک خواند


معاون دبیر کل حزب الله اوضاع لبنان را پیچیده و خطرناک خواند

تهران- ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اوضاع لبنان بسیار دشوار و پیچیده بوده و به مرحله خطرناکی رسیده است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، شیخ نعیم القاسم افزود: هیچ کس نمی تواند از اوضاع کنونی دفاع کند بلکه همه حق دارند بگویند ما در فاجعه ای بسر می بریم که باید از آن خارج شویم.

وی همچنین به موضوع تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان اشاره کرد و گفت: به صراحت می گویم اگر رییس جمهوری و نخست وزیر مامور تشکیل کابینه توافق کنند، دولت فوری تشکیل می شود.

معاون دبیر کل حزب الله هر گونه تاخیر در رسیدن به توافق و کوتاه آمدن طرف های ذیربط برای تشکیل کابینه را غیر قابل توجیه دانست.

وی در عین حال گفت، مطلوب این است که کوتاه آمدن و دادن امتیاز در ساختار دولت و اختیارات هیچیک از روسا (رئیس جمهوری و نخست وزیر) اخلال ایجاد نکند.
شیخ نعیم افزود: حزب الله به طور علنی از طریق سید حسن نصرالهت دبیرکل خود راه حلی را اعلام کرد که امتیازهای متقابل وجود داشت.
وی در عین حال گفت هیچ راه حل داخلی یا خارجی وجود ندارد جز اینکه میشل عون رئیس جمهوری و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، با هم توافق کنند.
معاون دبیر کل حزب الله همچنین در واکنش به اتهام های بی اساس علیه مقاومت خاطرنشان کرد: گروهی از سیاستمداران لبنانی وظیفه اصلی شان این است که هر حادثه ای را به حزب الله نسبت بدهند.
وی افزود: ماجرای لقمان سلیم (فعال رسانه ای لبنانی) برای ما به عنوان حزب الهش غیر منتظره بود و ما هیچ اطلاعی از اینکه چه کسی او را ترور کرد، نداریم.
مقام ارشد حزب الله با این حال گفت پیش از انتشار هرگونه اطلاعی در باره ترور وی مشاهده کردیم که اتهام ها بدون هیچ گونه توجیه منطقی به سمت حزب الله روانه گشت. توجیه آنها این بود که جنایت در منطقه حزب الله رخ داده است در حالی که همه می دانند که قبلا دشمن با نفود به منطقه ما افرادی را به شهادت رسانده بود.

وی هرگونه اتهام ترور را مردود خواند و از دستگاه های امنیتی و قضایی لبنان خواست نتایج تحقیقات را برای افکار عمومی اعلام کنند.
شیخ نعیم این اتهام را سیاسی و هدایت شده از سوی آمریکایی ها برای خدشه دار ساختن چهره حزب الله دانست.
وی همچنین بین المللی کردن مسائل لبنان را خطرناک خواند و گفت: این موضوع گرفتاری ها و مشکلات ما را بیشتر می کند.
معاون دبیر کل حزب الله افزود: زمانی برخی تخریب ها و کارها و خونریزی ها با هدایت مستقیم سفارت آمریکا انجام شد.
وی ادامه داد که برخی تحرکات در پوشش مطالبات اجتماعی و با هدایت مستقیم سفارت آمریکا انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها