اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!


اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

10 مورد مهم و کاربردی وجود دارد که زنان مخترع آن را اختراع کردند.


۱۰ مورد مهم و کاربردی وجود دارد که زنان مخترع آن را اختراع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زنانی که از طریق مشارکت‌ها و اکتشافات، چهره جهان را تغییر دادند کم نبودند اما کمتر از آن‌ها در دنیا یاد می‌شود به همین دلیل گزارشی را با هدف شناخت بیشتر این مخترعان برای شما آماده کرده‌ایم. در ادامه برجسته‌ترین اختراعات و اکتشافات جالب توسط زنان را مشاهده می‌کنید:

رایانه، گریس هاپر

گریس هاپر «مادر کامپیوتر»: پس از جنگ جهانی دوم، هاپر در دانشگاه هاروارد تحصیل و برای توسعه IBM-Harvard Mark یعنی اولین رایانه تجاری در جهان زحمات زیادی کشید. وی همچنین نقش بسیار مؤثری در اختراع زبان برنامه نویسی و پی ریزی پایه‌های این رایانه داشت و بیش از ۵۰ مقاله در انفورماتیک منتشر کرد. او در سال ۱۹۸۶ وقتی ۸۰ ساله بود بازنشسته شد و در سال ۱۹۹۲ درگذشت. مردم در آن زمان او را مادر کامپیوتر صدا می‌کردند.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

ژاکت ضد گلوله، استفانی کولک

استفانی یک محقق شیمی است که کولار را کشف کرد، کولار ۵ برابر قوی‌تر از فولاد است، کشف وی منجر به تولید یک جلیقه ضد گلوله در سال ۱۹۶۶ شد. این اختراع باعث شد بسیاری از مردم جهان در کشورشان نیروهای امنیتی قوی‌تری تشکیل بدهند. ماده‌ای که استفانی کشف کرد بعدا در تعدادی از صنایع مانند کابل‌های تعلیق، کلاه ایمنی، ترمز، اسکی و تجهیزات کمپینگ مورد استفاده قرار گرفت. استفانی طی ۴۰ سال تحقیق علمی موفق به کسب ۲۸ اختراع شد.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

سیستم گرمایش مرکزی، آلیس پارکر

پارکر، اولین مخترع آمریکایی، در سال ۱۹۱۹ حق اختراعی را به دست آورد که توانست توسط آن به استفاده از هیزم و زغال برای گرم کردن خانه‌ها پایان ‌دهد، زیرا سیستم گرمایشی که پارکر اختراع کرد قادر به تنظیم دمای ساختمان از یک اتاق به اتاق دیگر بود. این اختراع امروزه به عنوان سیستم گرمایش مرکزی شناخته می‌شود.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

ماشین ظرفشویی جوزفین کوکرین

جوزفین از دستیار خود که دائما بشقاب‌های مجلل چینی را می‌شکست، عصبانی شد و او را وادار به اختراع ماشین ظرفشویی کرد. جوزفین در سال ۱۸۸۶ یک حق ثبت اختراع به دست آورد. با این وجود، در طول این دوران، اکثر خانه‌ها از فن آوری سیستم آب گرم برای کار با این دستگاه برخوردار نبودند.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

کیف‌های کاغذی، مارگارت نایت

مارگارت حق ثبت اختراع دستگاهی را پیدا کرد که ته کیسه‌های کاغذی را همانطور که امروزه می‌شناسیم صاف می‌کند، که به استفاده گسترده از کیسه‌های کاغذی در زمانی که کیسه‌های پلاستیکی وجود نداشت کمک کرد. این اختراع مارگارت جهش بزرگی در دنیای فروش این کیسه ها ایجاد کرد. مارگارت چندین اختراع دیگر نیز دارد که اولین اختراع او در ۱۲ سالگی انجام شد و پس از مرگ وی بیش از ۲۶ حق اختراع به مارگارت اعطا شد.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

پوشک بچه، ماریون دونووان

ماریون دونووان در سال ۱۹۴۹ اولین اختراع خود که پوشک بود را در خیابان پنجم ساکس در ایالات متحده به نمایش گذاشت. دونووان اولین نوع پوشک را که از طریق ساخت پارچه‌های ضد آب ساخته بود، ثبت کرد. اختراع وی با واکنش‌های مثبت بسیاری روبرو شد و ثروتی را به وجود آورد که باعث شد وی در سال ۱۹۶۱ شرکت معروف پامپرز را تأسیس کند.

نحو پاک کننده اشتباه تایپی

پت، یک تاجر آمریکایی متخصص در تبلیغات و چاپ بود او شروع به آزمایش فرمول پاک کننده تایپی در آشپزخانه خود کرد، تا اینکه سال‌ها بعد در سال ۱۹۵۸ فرمول صحیح آن را پیدا کرد. در سال ۱۹۷۹، پت محصول خود را به قیمت ۴۷.۵ میلیون دلار به بنیاد ژیلت فروخت.

برف پاک کن اتوماتیک شیشه، مری اندسون

در دهه ۱۹۰۰، هنگامی که باران یا برف می‌بارید، رانندگان برای پاک کردن شیشه‌های اتومبیل هر چند متر متوقف می‌شدند. در سال ۱۹۰۳ مری اندرسون با اختراعی این مشکل را حل کرد. مردم در ابتدا به اختراع مری تردید کردند، زیرا تصور می‌کردند که برف پاک کن‌ها باعث حواس پرتی راننده می‌شوند، اما با گذشت زمان این اختراع اثربخشی خود را ثابت کرده و در حال حاضر خودرویی بدون آن وجود ندارد.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

سیستم ارتباط بی سیم Wi-Fi، هدی لامار

هایدی لامار، بازیگر اتریشی-آمریکایی؛ تصویر او توسط مجله تایم در اواسط دهه پنجاه روی جلد قرار گرفت و تحت عنوان زیباترین زن جهان شناخته شد. تولد هایدی را در سه کشور اتریش، آلمان و سوئیس، جشن می‌گیرند و از او برای اختراع تاثیر گذارش در جامعه تقدیر می‌کنند. این اختراع، بلوتوث یا Wi-Fi یا تلفن همراه است.

هایدی علاوه بر اینکه بازیگر مشهور زمان خود بود، دانشمند و محققی بود که یک سیستم ارتباطی ایجاد کرد. آمریکا آن را سلاحی مخفی می‌دانست که در طول جنگ جهانی دوم به او کمک کرد. پس از پایان جنگ، فناوری هایدی همچنان توسعه یافت تا پایه و اساس شکوفایی ارتباطات مدرن، مانند موبایل، Wi-Fi، GPS و سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای شود.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

تولید لیزر برای جراحی چشم، پاتریشیا حمام

اولین پزشک زن از نژاد آفریقایی در سال ۱۹۸۸ یک حق ثبت اختراع را در زمینه پزشکی کسب کرد؛ پاتریشیا ابزار لیزر پزشکی را به دقیق‌ترین روش جراحی تبدیل کرد. پاتریشیا دارای ۵ حق ثبت اختراع است که همگی مربوط به تولید لیزر برای اقدامات جراحی هستند.

اختراعات مهم و حیاتی که توسط زنان ثبت شد!

بیشتر بخوانید

۲۲ اختراع جالب که زمین را نجات می دهد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور