ساخت و بازسازی 6 مدرسه توسط بانک‌های استان کردستان


ساخت و بازسازی 6 مدرسه توسط بانک‌های استان کردستان

سرپرست امور شعب بانک‌های استان کردستان گفت: مدرسه‌سازی در استان کردستان توسط بانک‌ها در کشور الگو و مستند سازی شده است و در سال جاری 6 مدرسه در استان کردستان را ساخته و یا تجهیز کرده‌ایم و این آمار در سطح کشور بی‌نظیر است.

علی اشرف یوسفی امروز (13اسفند) در شورای اداری استان کردستان و جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: امروزە بانک‌ها در کشور صرفا یک موسسە مالی نیستند و در ایران اسلامی بانک‌ها علاوە بر خدمات روتینی که دارند به عنوان یک موسسە خدمات رسان تلقی می‌شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که به عنوان یک موسسه خدمات رسان از بانک‌ها یاد شد؛ بانک‌ها بدون هیچگونه تعطیلی در خدمت مردم بودند و خدمات ارزنده‌ای را برای مردم انجام دادند.

یوسفی افزود: در حوادثی همچون سیل‌ و زلزلە در همان اوایل خدمات رسانی که بحث بازسازی‌ها به میان می‌آید اولین مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که بانک‌ها می‌بایست به افراد آسیب‌دیده از این حوادث تسهیلات پرداخت کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته همزمان با پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و هنوز قسمتی از تسهیلات مربوط به سیل‌زدگان پرداخت نشده بود که تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا آغاز شد.

یوسفی با اشاره به اینکه در سال جاری 198 هزار فقره به یارانه بگیران تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت شد، افزود: کمک‌هایی که دولت توانست در بحث کرونا انجام دهد قسمت عمده آن بر عهده بانک‌های کشور بود.

به عقیده وی، امروزه بانک‌های استان کردستان نه فقط تنها کارهای روتین بانکداری را بلکه در پویش‌های مومنانه نیز که به دستور حضرت آغا اجرا شد؛ بانک‌ها پای کار بودند.

یوسفی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی در استان کردستان توسط بانک‌ها در کشور الگو و مستند سازی شده است و در سال جاری 6 مدرسه در استان کردستان را ساخته و یا تجهیز کرده‌ایم و این آمار در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: در پویش‌های کمک مومنانە 4 هزار و 922 فقره تا پایان دی ماه امسال با رقمی بالغ بر 564 میلیون تومان اهدا شد و قسمت عمدەای توسط همکاران تهیە و اهدا شد.

یوسفی گفت: در بحث کمک به مددجویان کمیته حضرت امام و مددجویان بهزیستی، حمایت مالی از زندانیان مالی غیر عمد، تهیە نوشت افزار، توزیع چند دستگاه تبلت توسط کارکنان بانک‌ها تهیه شد و کارهایی برای دوستان روشن دل انجام شدە است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 24 بانک در استان کردستان مشغول ارائه خدمت هستند کە تنها ۱٤ بانک از بانک‌های استان آمار خود را ارائە کردەاند.

یوسفی افزود: تا پایان سال گذشته کل منابع بانک‌های استان 141هزار میلیار ریال بودە و حال در پایان بهمن ماە 99 آمار منابع بانک‌های استان بە 200 هزار میلیارد ریال رسیدە است کە رشدی 41 درصدی منابع بانکی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مصارف بانک‌های استان در پایان سال گذشته، 115هزار میلیارد بودە کە در پایان بهمن ماه 99 این رقم بە 166هزار میلیارد رسیدە کە درصد رشدی معادل 43 را دارد به این معنی که سال 99 از جمله سال‌هایی است که رشد مصارف بانک‌ها از رشد منابع آن بیشتر بوده است.

یوسفی اعلام کرد: میزان مطالبات از بانک‌ها از 5هزار و 552 میلیارد ریال به 6 هزار و 604 میلیارد ریال رسیده و رشدی معادل 13 درصد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت مطالبات بە مصارف بانک‌ها از 4.8 دهم بە 3.8دهم رسیدە اما این بە معنی وصول اقساط بانک‌ها نیست بلکە تسهیلات افزایش و مطالبات ثابت ماندە است.

یوسفی در پایان سخنان خود یاداور شد: نکتە حائز اهمیت این است کە خالص پرداختی امسال بیش از 80 هزار میلیارد ریال تا پایان دی ماه سال جاری تسهیلات پرداخت شده که این آمار پرداختی بانک‌ها نسبت به سنوات گذشته بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!