حضور 7000 دانش‌آموز لرستانی در کانال مجازی راهیان نور


حضور 7000 دانش‌آموز لرستانی در کانال مجازی راهیان نور

معاون آموزش و پرورش لرستان از تشکیل کانال راهیان نور مجازی و پیوستن 7000 دانش‌آموز لرستانی به این کانال مجازی خبر داد.

چهارمین جلسه ستاد کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان در خصوص برنامه‌های ابلاغی کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان با حضور اعضای این کمیته امروز، ۱۳ اسفند برگزار شد.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه، فلسفه برگزاری کنگره شهدای لرستان را آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا بیان کرد و افزود: ترویج و تبیین این فرهنگ غنی موجب می‌شود نسل جدید با داشتن شش هزار و ۳۰۰ الگوی متعالی به راحتی هر فریبی را نپذیرد.

وی ادامه داد: کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان مهمترین کمیته‌های این کنگره هستند به شرط اینکه کارهای نمادین به نفع کارهای بنیادین نیل پیدا کند و بهانه‌ای برای اندیشیدن دانش‌آموز باشد.

نخعی توفیق دیدار معلمان و دانش‌آموزان با مادران شهدا را به نوعی تسلی‌بخش بی‌قراری‌های مادران شهدا برشمرد و تصریح کرد: مادران شهدا آیینه صبر هستند و باید بدانند راه فرزندان آنها ادامه پیدا خواهد کرد و نسل آینده قدردان خون شهدا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر آسیب‌شناسی برنامه با هدف تکریم جایگاه شهید، اظهار کرد: عملیاتی کردن برنامه با کیفیت در قالب جشنواره‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌های مجازی و... باید با توجه به ظرفیت و داشته‌ها باشد.

وی اضافه کرد: باید با انتقال درست مفاهیم و پیام‌های فرهنگ ایثار و شهادت و با هدف متعالی تکریم خانواده معظم شهدا، دانش‌آموزان را با سیره شهدا آشنا کنیم.

نخعی تصریح کرد: با تفویض اختیار به مدارس، نگاه غیرمتمرکز و با مشارکت اولیای دانش‌آموزان تلاش کنیم با حداقل هزینه در مقیاس حداکثر، فرهنگ شهادت را منعکس و اثر ماندگارتری ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه برجسته‌ترین کار، شهیدپژوهی و منعکس کردن برنامه‌های اثرگذار مدارس باشد، گفت: امیدوارم با استمداد از ساحت شهیدان، نیت خالص اجرای این برنامه‌ها به ثمر بنشیند.

حجت مؤمنی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت در سال‌ جاری، به تشکیل کانال راهیان نور مجازی، پیوستن قریب به ۷۰۰۰ دانش‌آموز به این کانال، افتتاحیه اردوی راهیان نور مجازی با سناریوی شهرستانی و منطقه‌ای و... اشاره کرد.

حسن حجت‌پور، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان لرستان نیز با اشاره به تشکیل کمیته‌ای ۲۲گانه و هیئت‌های اندیشه‌ورز، مسائل تأمین اعتبار و اولویت‌بندی برنامه‌ها با همکاری ستاد کنگره را تشریح کرد.

گفتنی است، در این جلسه مسعودی‌زاده، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان لرستان، علی‌محمد یوسفی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران، علی عبدی‌پور، رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت و دیگر اعضای کمیته، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با نحوه اجرایی شدن برنامه‌های ابلاغی کنگره را ارائه دادند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...