آمریکا بر واردات آلومینیوم 18کشور تعرفه اعمال کرد


آمریکا بر واردات آلومینیوم 18کشور تعرفه اعمال کرد

وزارت بازرگانی آمریکا بر واردات آلومینیوم از 18کشور تعرفه گمرکی اعمال کرد.

به گزارش راشا تودی، وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه مقابله با دامپینگ و تخصیص یارانه بر تولید آلومینیوم در برخی کشورها بر واردات این فلز از 18 کشور به آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، درواقع جینا رایماندو، به فاصله چند ساعت پس از گرفتن رأی اعتماد از سنای امریکا به عنوان وزیر خزانه‌داری دست به اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم به آمریکا زد. این تعرفه‌ها قرار است بر واردات ورق‌های آلومینیومی که در ساخت بدنه تریلر و نمای ساختمان و همچنین علائم خیابانی کاربرد دارند، اعمال شده است. تحقیقات در این زمینه از زمان دولت ترامپ آغاز شده است.

بیشترین تعرفه اعمال شده مربوط به آلمان است که از 49.4 درصد شروع شده و تا 242.8 درصد ادامه دارد. درواقع آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده ورق‌های آلومینیومی به ‌آمریکا به شمار می‌رود. وزارت بازرگانی آمریکا حتی بر واردات ورق آلومینیوم از بحرین هم تعرفه اعمال کرده است.

هندی‌ها هم که یکی از تأمین‌کنندگان آلومینیوم آمریکا به شمار می‌روند از این قانون مستثنی نشده و مشمول تعرفه شدند. در کنار این سه کشور دولت آمریکا بر واردات آلومینیوم از برزیل، کرواسی، مصر، یونان، اندونزی، عمان، رومانی، صربستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان و ترکیه نیز تعرفه اعمال کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!