حضرت آیت الله نوری همدانی: مسئولین برای ساخت جامعه سالم تلاش کنند


حضرت آیت الله نوری همدانی: مسئولین برای ساخت جامعه سالم تلاش کنند

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه ساخت سامانه و سبک زندگی اسلامی از وظایف مسؤولان جمهوری اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کردند: امروز باید سامانه هایی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در برابر استکبار جهانی مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی رقم بزنیم. به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر […]

حضرت آیت الله نوری همدانی: مسئولین برای ساخت جامعه سالم تلاش کنندحضرت آیت الله نوری همدانی: مسئولین برای ساخت جامعه سالم تلاش کنند

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه ساخت سامانه و سبک زندگی اسلامی از وظایف مسؤولان جمهوری اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کردند: امروز باید سامانه هایی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در برابر استکبار جهانی مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی رقم بزنیم.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ساماندهی و ساختن اجتماع و جامعه از جمله وظایف انسان ها محسوب می شود، بر ضرورت توسعه درختکاری در کشور تأکید کرده و گفتند: خداوند متعال انسان را یک موجود اجتماعی آفریده است، یعنی انسان باید اجتماع را بسازد و از منابع طبیعی که خداوند در اختیارش قرار داده حفاظت داشته باشند.

ایشان با اشاره به تأکیدات امام راحل در صحیفه نور مبنی بر ساختن سامانه زندگی ابراز داشتند: ایشان می فرمایند «سامانه کمونیستی یک سامانه خاص بود و سامانه کاپیتالیستی در غرب نیز یک سامانه خاص بود، اما اسلام یک سامانه خاص دارد»؛ ما با انقلاب اسلامی سامانه کمونیستی و کاپیتالیستی را کنار زدیم و سامانه ای اسلامی ارائه دادیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ساخت سامانه و سبک زندگی اسلامی از وظایف مسؤولان جمهوری اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کردند: امروز باید سامانه هایی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در برابر استکبار جهانی مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی رقم بزنیم.

ایشان در ادامه با اشاره به همدستی دشمنان انقلاب اسلامی بیان داشتند: امروز آمریکایی ها، صهیونیست ها و آل سعود با همدستی یکدیگر طرح ها و توطئه های بسیاری را علیه انقلاب اسلامی تدارک می بینند و ما باید در برابر آنها بیدار و هوشیار باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امام راحل همواره تأکید می کردند که ظلم، جهل و فقر باید در جامعه نابود شود، گفتند: تا ظلم، فقر و جهل در جامعه وجود دارد نمی توانیم سامانه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر آموزه های اسلام شکل دهیم؛ ما باید در برابر ظلم، عدالت، در برابر جهل، علم و فرهنگ و در برابر فقر باید رفاه ایجاد کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه بر اساس روایات، مردم همواره به امنیت و عدالت احتیاج دارند، تأکید کردند: مسؤولان باید همواره در این راستا بکوشند، زیرا مردم همواره نیازمند امنیت اعم از امنیت مالی، فکری و جانی هستند تا از لحاظ فکری آرامش پیدا کنند.

آیت الله نوری همدانی، عهد نامه مالک اشتر را مورد توجه قرار داده و گفتند: امروز دنیای غرب همواره از حقوق بشر دم می زند و همه کارهای خود را به این موضوع وصل می کند؛ سازمان ملل بعد از جنگ جهانی اول یک منشور ۲۷ ماده ای را پس از چندین سال نوشت که بند نخست آن عبارت است از اینکه «همه افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و همه با هم برادر هستند و همه باید به همدیگر با نظر برادرانه بنگرند»، اما غربی ها هنوز به همین ماده نخست هم عمل نکرده اند، زیرا استکبار جهانی با سلب آزادی از بشریت همواره آن را نقض کرده است.

ایشان در پایان سخنان خود بیان کردند: در روایات حضرات معصومین ابوابی داریم درباره زرع( زراعت) و غرس (درختکاری) مانند کتاب وسائل الشیعه جلد ۱۳. امام صادق علیه السلام فرموده اند: (ازْرَعُوا وَ اغْرِسُوا)؛ شما زراعت کنید و درختکاری کنید، و در ادامه حضرت می فرمایند: هیچ رزقی حلال‌تر و پاکیزه‌تر از کشاورزی نیست.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: در روایات تشویق فراوانی به اینکه مردم زمین را آباد کنند، درخت بکارند و زراعت بوجود بیاورند وجود دارد و پیغمبران خودشان زارع بودند و می‌کِشتند. و کاشتن درخت جزو باقیات الصالحات شمرده شده از این رو در فرهنگ دین اسلام تشویق فراوان به ساختن یک سامانه زندگی بسیار پر بار توأم با عدالت، توأم با فرهنگ می باشد.

در ابتدای این دیدار دکتر مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل و مراتع و آبخیز داری کشور نیز گفت: عرصه کشور ۱۶۴ میلیون هکتار وسعت دارد و از این مقدار بیش از ۸۳ درصد جنگل و بیابان است و وظیفه و مأموریت این سازمان حفظ آب، خاک و منابع طبیعی است.

او بیان داشت: در کشور ۱۴ میلیون هتکار جنگل وجود دارد و در تولید آب و اکسیژن بسیار اثر گذارند. بیش از ۸ هزار گونه مراتع در غالب علوفه تولید می شود که ۴۰۰ گونه اش ارزش خوراکی، دارویی و… دارد ولی مشکل این است که به صورت خام به خارج کشور و به دو برابر قیمت وارد کشور می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون۳۰ میلیون هکتار عرصه کشور در حال بیابانی شدن هستند، که وضعیت ۱۰۵ هزار هکتار در شرایط بحرانی از نظر تبدیل به بیابانی شدن قرار دارند. برای همین حفظ جنگل و مراتع بسیار مهم است و در این رابطه نقش عالمان دین، مراجع تقلید در حفظ مراتع و جنگل بسیار مهم است.

منصور با بیان این که برای بحث آبخیزداری، خیرین ورود کردند و توانسته اند سیلاب های خوبی ایجاد کنند، ادامه داد: در همین مورد ۳۰۰ تشکل از مردم در حوزه آبخیزداری راه اندازی شده و در حال فعالیت می باشند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی