به گزارش مهر به نقل از المیادین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نسبت به انتشار برخی اخبار مبنی بر دیدار اعضای این جنبش با مقامات آمریکایی واکنش نشان داد.

«عبدالوهاب المحبشی» در این باره گفت: نمی‌توان مسئله انجام دیدار میان اعضای انصارالله و مقامات آمریکایی در مسقط را تأیید یا تکذیب کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز با انتشار خبری ادعا کرد که مسئولان آمریکایی و نمایندگان انصارالله یمن در عمان دیدار و درباره مأرب گفتگو کرده‌اند.

بر اساس ادعای این خبرگزاری، دو منبع آگاه از این موضوع در این باره اعلام کردند که در نخستین نشست میان مسئولان آمریکایی و نمایندگان انصار الله یمن، آمریکایی‌ها از طرف یمنی خواستند تا با عربستان وارد مذاکره شده و حمله به مأرب را متوقف کنند.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شد که «تیموتی لیندرکینگ» (Timothy Lenderking) از مقامات آمریکایی بود که در ۲۶ فوریه (۸ اسفند) در مسقط با مسئولانی از انصارالله یمن دیدار کرد.

در حالی رویترز با طرح ادعایی مضحک مدعی شده است که واشنگتن به دنبال پایان جنگ ۶ ساله در یمن است که وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز سه‌شنبه دو فرمانده انصارالله یمن را تحریم کرد.