لباس باید ظرفیت اقوام و گروه‌های انسانی را در خود داشته باشد


لباس باید ظرفیت اقوام و گروه‌های انسانی را در خود داشته باشد

سیدعباس صالحی با اشاره به جایگاه لباس در حوزه فرهنگ و هنر بر توجه به مد و لباس در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: لباس باید ظرفیت اقوام و گروه‌های انسانی را در خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره مد و لباس فجر بعدظهر امروز دوشنبه 11 اسفند با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری، سیده‌مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صدیقه پاک‌بین، دبیر جشنواره و تنی چند از فعالان عرصه مد و لباس کشور و برگزیدگان این دوره از جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لباس، موضوع قدیمی انسان است اما به این موضوع کهن چند گونه می‌توان نگاه کرد همانند تأمین نیازهای اولیه انسان، که نگاه کاملی نیست. نگاه دیگر هویت انسانی است که هویت را در این حوزه نشانه می‌گیرد و دیگر نگاه بحث اقتصادی است. با جمیع تمامی این نگاه‌ها مسئله لباس جایگاهی را در این حوزه فرهنگ و هنر ایجاد می‌کند.

وزیر فرهنگ و رشاد اسلامی با بیان اینکه درحوزه پوشاک توجه به خاستگاه زیست بوم طبیعی اهمیت ویژه ای دارد، خاطر نشان کرد: از این منظر پوشاک باید با محیط زیست و ارزش‌ها و هنجارها و آداب‌ها تناسب و توجه‌ای به ظرفیت تاریخی و معاصر سرزمین داشته باشد تا نماد جمیل و جمال و کمال باشد.

سید عباس صالحی همچنین با اشاره به این نکته که لباس باید ظرفیت اقوام و گروه‌های انسانی را در خود داشته باشد، اظهار کرد: اقوام تنها رنگین کمان انسانی نیستند بلکه رنگین کمان انسان‌ها هستند.

وزیر فرهنگ و رشاد اسلامی با اشاره به اینکه حوزه مد و لباس را باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داد، گفت: جشنواره مد و لباس حرکتی است که تمامی این تصاویر و نگاه‌ها را به هم نزدیک تر کند، البته شرایط کرونا شرایط سختی برای جهان و ایران ایجاد کرد و در این حوزه و دیگر حوزه‌ها فعالان در تاریکی‌ها زیست کردند. اما حوزه مد و لباس با تولید نیازهای بهداشتی همانند ماسک و گان به کمک کشور آمدند. در این مسیر با وجود کرونا معاونت فرهنگی به فعالیت‌ها ادامه داد و نگذاشتند که وقفه‌ای طولانی در این حوزه ایجاد شود.

سید عباس صالحی با اشاره به برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در شرایط سخت کرونایی اظهار کرد: جشنواره مد و لباس در دهمین سالش با عنوان بهشت کاشان منبع داخلی مورد توجه بود و در بخش بین‌الملل هم مسیر توسعه‌ای داشت که امیدوارم این مسیر راه خوبی را در پیش داشته باشد .

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش