گناه و غفلت سبب بی‌احساسی و بی‌محبتی نسبت به امام زمان(عج) می‌شود


 گناه و غفلت سبب بی‌احساسی و بی‌محبتی نسبت به امام زمان(عج) می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: گناه و غفلت حجاب است که سبب بی‌احساسی و بی‌محبّتی نسبت به امام زمان(عج) می‌شود، در غیر این صورت شیعه شعاع وجود امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والسملمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: یکی از امتیازات حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) قلب سلیم‌ آنها است.

وی افزود: خداوند متعال درباره حضرت یحیی(ع) می‌فرماید « ما او را سالمِ از همه‌ی حجاب‌ها و غبارها و عوارضی که با فطرتِ توحیدی سازگاری ندارد قرار دادیم و از ابتدا تا انتها سالم نگه داشته‌ایم» این یعنی اینکه آنها عصمت داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) هم از ابتدا تا انتهای عمر به صورت مستقیم تحت تربیت خداوند متعال بودند، عنوان کرد: وقتی خداوند متعال در قرآن کریم به عصمت حضرت مریم(س) شهادت می‌دهند؛ یعنی اینکه عصمت و طهارت تنها به پیامبران و ائمه معصومین(ع) اختصاص ندارد؛ حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) نیز به عنوان انسان‌های کامل و قرآن ناطق عصمت داشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وجود حضرت زینب کبری(س) در حقیقت، عرفان و مجاهدت امام حسین(ع) ذوب بودند، اظهار کرد: حضرت زینب(س) خود را حسینی معرفی می‌کنند و برای عقد خود شرط کردند که هر روز باید حضرت امام حسین(ع) را زیارت کنند، همه درباره نور گرفتن از امام باید از حضرت زینب(س) درس بگیریم.

وی افزود: امروز در روزگار پرفتنه آنچه برای مومنان عصمت می‌اورد عشق به امام زمان(عج) و اتصال به دریای عصمت ایشان است، عصمت حضرت زینب(س) در اتصال همیشگی به قلب حضرت امام حسین(ع) بود.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: یاد بگیریم، عاشقی را تمرین کنیم، بر خودمان تلقین کنیم، پاک باشیم تا مجذوب بشویم، قماش وجود امام زمان(عج) شویم، خودِ حضرت ما را می‌برند. حضرت امام زمان(عج) در این زمینه فرمودند شما تلاش خودتان را کنید، در خط ما باشید، ما زحمت شما را کم می‌کنیم، شما را با مرکب جذبه همراه خودمان می‌بریم، زیرا ما هم طاقت جدایی شما را نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به روایت دیگری از امام زمان(عج) ابراز کرد: حضرت این حالت را برای همه‌ی شیعیان دارند، و به شیخ بزرگوار فخر شیعه «محمد بن نعمان» مشهور به شیخ مفید، حضرت در نامه‌ خویش مرقوم فرمودند که اگر اعمال شیعیانمان نبود به شرف لقاء ما نائل می‌شدند، گناه و غفلت حجاب است که سبب بی‌احساسی و بی‌محبّتی نسبت به امام زمان(عج) می‌شود، در غیر این صورت شیعه شعاع وجود امام زمان(عج) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور