راه اندازی اپلیکیشن «وحده» برای مسلمانان توسط یک دانشجوی تایوانی


راه اندازی اپلیکیشن «وحده» برای مسلمانان توسط یک دانشجوی تایوانی

یک دانشجوی تایوانی که در ترکیه تحصیل می کند یک برنامه تلفن همراه راه اندازی کرده است که می تواند به مسلمانان کمک کند محل برگزاری نمازهای جماعت را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «focustaiwan»، یک دانشجوی تایوانی که در ترکیه تحصیل می کند یک برنامه تلفن همراه راه اندازی کرده است که می تواند به مسلمانان کمک کند محل برگزاری نمازهای جماعت را پیدا کنند.

چنگ پینگ که در یک خانواده مسلمان بزرگ شده و اکنون در دانشگاه بیلکنت در پایتخت ترکیه تحصیل می کند در این باره گفت: «وحده » نرم افزار موبایلی که مبتکرش او بوده است از اواسط ماه فوریه از طریق «گوگل پلی و «و اپ استور» در دسترس قرار گرفته است.

چنگ گفت: وحده یک کلمه عربی به معنای وحدت ، با هم بودن و ایده های مشابه است و من امیدوارم این برنامه به جمع شدن مسلمانان کمک کند.

به گفته چنگ، کاربران این برنامه می توانند دریابند که آیا مسلمانان دیگری در این نزدیکی هستند یا دعوت نامه هایی را برای برگزاری نماز جمعی ارسال می کنند یا خیر ؟

این برنامه به کاربران کمک می کند تا نزدیک ترین مکان عبادت را برای اقامه نمازهای پنجگانه روزانه خود پیدا کند.

چنگ گفت: برای مسلمانان در کشورهای غیرمسلمان ممکن است این مکان وجود نداشته باشد که بتوانند اذان را از مسجد بشنوند و این اپلیکیشن به آنها کمک میکند تا محل برگزاری نمازهای جماعت را پیدا کنند.

تقریبا یک سال طول کشید تا چنگ توانست این برنامه را تولید کند و در مدت این یک سال او پاسخ های زیادی از طریق انجمن های آنلاین از مسلمانان اروپا و آمریکا متحده دریافت کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط