کاخ سفید: برای پاسخ به حمله راکتی به عین‌الاسد، تصمیم عجولانه‌ای نمی‌گیریم


کاخ سفید: برای پاسخ به حمله راکتی به عین‌الاسد، تصمیم عجولانه‌ای نمی‌گیریم

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه گزینه پاسخ به حمله راکتی روز گذشته به پایگاه عین‌الاسد را برای خود محفوظ می‌دارند، اما تاکید کرد...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که آمریکا هنوز در حال ارزیابی تاثیرات حمله راکتی جدید به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در عراق است.

ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید، گفت: «ما اخیراََ به چنین حملاتی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف، به شکلی حساب‌شده، متناسب و قانونی پاسخ داده‌ایم. این الگوی مسیر حرکت ما رو به جلو است».

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انجام حملات بیشتر توسط آمریکا در پاسخ به این عملیات راکتی، اظهار داشت: «اگر ارزیابی کنیم که پاسخ بیشتر ضروری است، اقدام خواهیم کرد و زمان و نحوه آن نیز به انتخاب خودمان است. این گزینه را برای خودمان محفوظ می‌دانیم».

سخنگوی کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «تیم امنیت ملی امروز صبح به رئیس‌جمهور (جو بایدن) گزارش داد و او جزئیات را رصد کرد. کاری که انجام نخواهیم داد این است که تصمیمی عجولانه یا با اطلاعات غلط اتخاذ کنیم که تنش‌ها را افزایش دهد یا در بازی دشمنان‌مان بیافتیم».

پیش از این نیز، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون درباره حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: «ما از ابراز اعتراض به این [حملات] کوتاه نمی‌آییم و مانند گذشته، به شکلی مناسب واکنش نشان خواهیم داد».

وی با بیان اینکه حمله روز گذشته به عین‌الاسد، اتفاقی آزاردهنده است، اظهار داشت: «در حمله راکتی به عین‌الاسد، ۱۰ برخورد [موشک] به این پایگاه هوایی رخ داد.. هنوز مشخص نیست سامانه‌های دفاعی راکت‌هایی را منهدم کرده باشند». (جزئیات بیشتر)

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص خبر داد که پایگاه هوایی عین‌الاسد در ساعت ۰۷:۲۰ به وقت عراق با ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفته و در جریان آن یک پیمانکار کشته شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا