مشگین‌شهری‌ها بیش از 13 میلیارد ریال زکات دادند


مشگین‌شهری‌ها بیش از 13 میلیارد ریال زکات دادند

اردبیل - ایرنا - امام جمعه مشگین‌شهر گفت: امسال اهالی این شهرستان با پرداخت 13 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در ادای این فریضه الهی پیشقدم شده‌اند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام رضا باوقار روز پنجشنبه در جلسه تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات اظهارکرد: شهرستان مشگین‌شهر رتبه اول پرداخت زکات استان اردبیل را بخود اختصاص داده است.

وی با تبیین نقش فریضه زکات در جامعه اسلامی گفت: فلسفه زکات فقرزدایی از جامعه است و باید در ترویج این فریضه واجب الهی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی به مسئولان توصیه کرد اولویت اول هزینه‌کرد زکات باید با مستمندان و نیازمندان جامعه باشد و احداث مسکن و سایر کارهای عام‌المنفعه در اولویت‌های بعدی قرار بگیرد.

وی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها ،بخشداری‌ها ، دهیاری‌ها و نیروهای مقاومت بسیج جهت ترویج و جمع‌آوری زکات شد.

امام جمعه مشگین‌شهر با تقدیر از کشاورزان منطقه گفت: هر چند ظرفیت کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر در مقایسه با ظرفیت کشاورزی شمال استان بسیار کم است ، کسب رتبه اول توسط اهالی شهرستان مشگین‌شهر بسیار مسرت‌بخش است.

در این جلسه اعضای جدید کمیته تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات مشگین‌شهر معرفی و بر استفاده از ظرفیت زکات مستحبی عشایر کوچنده در دامنه‌های سبلان در بهار سال آینده تاکید شد.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش